مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

نصب قیم | تعیین قیم – موارد تعیین – شرایط و الزامات نصب – فوت قیم

بعضی از افراد به دلایل مختلفی در انجام امور قانونی و اداره اموال خود ناتوان هستند که به این اشخاص محجور گفته می‌شود. قانون‌ برای حمایت از محجورین اجازه داده است که آن‌ها بتوانند قیم‌ داشته باشند. در ادامه قصد داریم در مورد نصب قیم و موارد آن توضیحات مختصری را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: نصب قیم | تعیین قیم – موارد تعیین – شرایط و الزامات نصب – فوت قیم

نصب قیم یعنی چه ؟

قیم برای افرادی انتخاب می‌شود که محجور هستند و توانایی مدیریت دارایی خود و انجام امور مختص به خود را ندارند. همانطور که ‌همه ‌ما ‌می‌دانیم از نظر قانونی پدر و جد پدری هر فرد ولی قانونی او محسوب می‌شوند اما اگر این دو نفر در قید حیات نباشند قاضی دادگاه برای فرد قیم انتخاب می‌کند.

موارد نصب قیم

با توجه به توضیحاتی که در بالا خدمتتان ارائه داده شد شاید برایتان ‌سوال شود که موارد تعیین قیم کدامند‌؟ که در این خصوص باید بگوییم در برخی موارد خاص دادگاه برای فرد قیم انتخاب می‌کند. موارد تعیین قیم در زیر شرح داده شده است:

  • قیم برای افراد صغیر که دارای پدر، جد پدری و قیم انتخاب شده از طرف آن‌ها نیستند تعیین می‌شود.
  • قیم برای افرادی که از زمان کودکی دچار جنون و دیوانگی بوده‌اند تعیین می‌شود.
  • قیم برای افرادی که پس از رسیدن به سن بلوغ دچار جنون و دیوانگی شده‌اند تعیین خواهد شد.

اگر قیم‌ انتخاب شده برای افراد ذکر شده در بالا صلاحیت نداشته باشد تکلیف چیست‌ ؟

همانطور که می‌دانید شخصی که دادگاه یا پدر و جد پدری او را به عنوان قیم‌ انتخاب می‌کنند باید دارای صلاحیت باشد و در جهت صلاح کودک امور او را به انجام برساند. چنانچه قیم انتخاب شده دارای صلاحیت نباشد دادگاه او را عزل خواهد کرد. برای مثال اگر فرد قیم امانت دار نباشد و به اموال محجور خسارت وارد کند دیگر صلاحیت قیم بودن را ندارد و باید عزل شود. پس از عزل قیم دادگاه فرد صلاحیت دار دیگری را به عنوان قیم محجور انتخاب خواهد کرد تا از حق و حقوق او دفاع کند.

فوت قیم محجورین

اگر قیم انتخاب شده برای محجورین فوت کند می‌بایست فرد دیگری مسئولیت قیومیت او را به عهده بگیرد و به انجام ‌امور او بپردازد. این‌ فرد تنها توسط دادگاه انتخاب می‌شود. برای مثال اگر قیمی‌ که برای فرد صغیر انتخاب شده باشد فوت‌ کند آن فرد به علت اینکه سن کمی ‌دارد نمی‌تواند امور خود را انجام دهد و به همین خاطر دادگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن ‌برای او قیم جدیدی را انتخاب خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نصب قیم، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نصب قیم پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

اگر فرد پس از سن بلوغ دچار جنون و دیوانگی شود برای او قیم تعیین خواهد شد‌ ؟

بله در این صورت دادگاه برای او قیم انتخاب می‌کند.

در صورتی که فرد دارای پدر و جد پدری نباشد چه کسی برای او قیم انتخاب می‌کند‌ ؟

قاضی دادگاه موظف است که برای او قیم انتخاب کند.

حقوق مالی | انواع – حق عینی و دینی – تفاوت حقوق مالی و غیر مالی

حقوق مالی چه مفهومی دارد؟ هر فرد در جامعه دارای حق و حقوقی ‌‌می‌باشد که این حقوق او را از برخی مزیت‌‌‌ها بهره مند خواهد ‌کرد‌. حقوق افراد انواع مختلفی دارند و هر کدام با توجه‌ به‌ شرایط فرد و نوع حقی که دارد معین ‌‌می‌شوند. در ادامه قصد داریم در مورد حقوق مالی توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: حقوق مالی | انواع – حق عینی و دینی – تفاوت حقوق مالی و غیر مالی

حقوق مالی چیست‌‌‌‌ ؟

حقوق ‌‌ما‌لی به اموال و دارایی فرد اطلاق می‌گردد. برای مثال خانه، زمین و… افراد جزو حقوق ‌‌ما‌لی آن‌‌‌‌ها به حساب ‌‌می‌آید. فرد نسبت به حقوق ‌‌ما‌لی خود اختیارات بیشتری دارد و ‌‌‌می‌تواند هر تصرفی در آن‌ها ایجاد نماید. اما حقوق غیر ‌‌ما‌لی نیز وجود دارند و شامل حق زوجیت، حضانت و…‌‌ می‌گردند که با حقوق ‌‌ما‌لی تفاوت دارد و همین تفاوت‌‌‌ها باعث شده که این دو از یکدیگر متمایز شوند.

تفاوت حقوق مالی و غیر ‌‌ما‌لی

در ادامه ‌تفاوت‌ حقوق ‌‌ما‌لی و غیر ‌‌ما‌لی شرح داده شده است تا شما با حقوق ‌‌ما‌لی و مزیت‌‌‌های آن بیشتر آشنا شوید:

  • اولین تفاوت این دو نوع حقوق این‌ است که حقوق ‌‌ما‌لی قابلیت تبدیل به پول دارند اما حقوق غیر ‌‌ما‌لی را ‌‌نمی‌توان به پول و سرمایه تبدیل کرد.
  • دومین تفاوت قابلیت انتقال ‌‌می‌باشد، حقوق ‌‌ما‌لی قابل انتقال به افراد دیگر نیز هستند مثلا فرد ‌‌می‌تواند خودروی خود را به فروش برساند و پول آن ‌را به شخص دیگر بدهد اما در حقوق غیر ‌‌ما‌لی ‌‌نمی‌توان چیزی را انتقال دارد. برای مثال در حقوق غیر ‌‌ما‌لی فرد ‌‌نمی‌تواند حق زوجیت خود را به شخص دیگر اهدا کند.
  • سومین تفاوت گذشتن از حق ‌‌می‌باشد، در حقوق ‌‌ما‌لی فرد ‌‌می‌تواند از دریافت حق خود صرف نظر کند اما در حقوق غیر ‌‌ما‌لی امکان انجام این کار وجود ندارد. برای مثال در حقوق ‌‌ما‌لی فرد ‌‌می‌تواند از دریافت ارث که حق مسلم او است صرف نظر کند و اعلام کند که ارثیه را ‌‌نمی‌خواهد. اما در حقوق ‌‌ما‌لی مثلا اگر فرد بخواهد از حق پدری خود نسبت به فرزندش بگذرد این کار امکانپذیر نخواهد بود.
  • قابل توقیف بودن نیز از تفاوت‌‌‌های این‌ دو نوع حق ‌‌می‌باشد، برای مثال در حقوق ‌‌ما‌لی اگر فرد بدهکار باشد دادگاه ماشین یا خانه او را توقیف ‌‌می‌کند تا بدهی‌‌‌هایش را پرداخت کند اما در حقوق غیر ‌‌ما‌لی اگر فرد بدهکار باشد ‌توقیف حقوق غیر ‌‌ما‌لی او مانند حق حضانت، حق زوجیت و… امکانپذیر نخواهد بود.

نکته: با توجه به توضیحات بالا ‌‌می‌توان گفت که حقوق ‌‌ما‌لی برای شخص منفعت بیشتری دارند.

انواع حقوق ‌‌مالی کدامند‌‌‌‌ ؟

حقوق ‌‌ما‌لی انواع و اقسام مختلفی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره نموده‌‌‌‌ایم:

حقوق ‌‌ما‌لی عینی: حقوق ‌‌ما‌لی عینی به حقوقی گفته ‌‌می‌شود که ناظر بر یک عین هستند و افراد ‌‌می‌توانند از آن‌ها در هر زمان که‌ بخواهند استفاده کنند و نیاز به اجازه گرفتن از کسی نیز ندارند. اما حقوق ‌‌ما‌لی عینی نیز به دو دسته زیر تقسیم بندی ‌‌می‌شوند:

حق عینی اصلی: حق عینی اصلی حقی است که فرد ‌‌می‌تواند به طور کامل و مستقیم از آن استفاده نماید و هیچ مانعی برای او وجود ندارد. برای مثال فرد ‌‌می‌تواند از خودرویی که خریده است تا هر زمان که بخواهد استفاده کند و استفاده کردن از خودروی شرایط خاصی ندارد.

حق عینی تبعی: در اینجا هم حق عینی هم حق دینی وجود دارد و یک عین ضمانت پرداخت دین می‌گردد. برای مثال فردی با کمک وام خانه‌‌‌‌ای ‌‌می‌خرد و تضمین ‌‌می‌کند که وام را تا آخر پرداخت ‌‌می‌کند. در این ‌صورت او ‌‌می‌تواند از خانه تا زمانی که به دینش پایبند است استفاده کند و چنانچه قسط وام را پرداخت نکند خانه مصادره ‌‌می‌شود.

حق دینی: حق دینی نیز جز حقوق ‌‌ما‌لی به حساب ‌‌می‌آید، حق دینی به طلب یا بدهکاری فرد نسبت به دیگران گفته ‌‌می‌شود. مثلا زمانی که فرد باید از شخصی طلبش را دریافت کند و یا به او پولی بپردازد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حقو‌ق مالی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حقو‌ق مالی پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

حق ‌‌ما‌لی چه نوع حقی است‌‌‌‌ ؟

حق ‌‌ما‌لی به حقی گفته ‌‌می‌شود که برای فرد منفعت‌ دارد و در واقع اموال و دارایی او جزو حقوق ‌‌ما‌لی‌اش به حساب ‌‌می‌آیند.

آیا ‌‌می‌توان حقوق ‌‌ما‌لی خود را انتقال داد‌‌‌‌ ؟

بله.

خانه و ماشین ‌فرد جزو حقوق ‌‌ما‌لی او محسوب ‌‌می‌شوند‌‌‌‌ ؟

بله.

وکیل حقوقی | معرفی – انواع – وظایف – تعهدات -مسئولیت‌ها – مزایا

وکیل حقوقی چه وظایفی و اختیاراتی دارد؟ همان طور که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دانید هرگاه بخواهید شکایتی را به سرانجام برسانید و یا یک کار حقو‌‌قی را به آخر برسانید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست از یک و‌کیل خوب کمک بگیرید. و‌کیل شما را در حل پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایتان یاری می‌نماید و به شما کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید تا زودتر بتوانید پرونده را به نتیجه برسانید. در ادامه قصد داریم‌ در مورد وکیل حقوقی توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: وکیل حقوقی | معرفی – انواع – وظایف – تعهدات -مسئولیت‌ها – مزایا

وکیل حقوقی کیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

وکیل حقو‌قی کسی است که با اجازه موکل و دریافت برخی اختیارات از جانب او موظف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که امور حقو‌قی موکل را به انجام برساند. وکیل حقو‌قی تمام سعی و تلاش خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را به کار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گیرد تا بتواند حقوق موکل خود را حفظ کند و آثار اقدامات او نیز متوجه موکلش می‌گردد.

تعهدات وکیل حقوقی

تعهدات وکیل حقو‌قی با توجه به میزان اختیاراتی که دارد معین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود، برای مثال وکیلی که وظیفه دارد به شهرداری شهر مراجعه کند و حق موکلش را وصول کند تنها در همین مورد متعهد خواهد بود. وکیلی که هم در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دادگاه و هم در مراکز دیگر به انجام امور موکل خود می‌پردازد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست در تمام امور به وظایفش متعهد باشد و آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به خوبی انجام دهد.

انواع وکلای حقوقی

وکلای حقو‌قی نیز انواع و اقسام مختلفی دارند و هر کدام بر اساس نیاز موکل انتخاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند. در زیر انواع وکیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حقو‌قی را نام برده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم:

وکیل حقو‌قی انتخابی: وکیل انتخابی به وکیلی گفته ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که شخص راسا برای خود برمی‌گزیند.

وکیل تسخیری: وکیل تسخیری به وکیلی گفته ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که توسط دولت برای افراد کم‌ بضاعت انتخاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود تا از حقوق آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در دادگاه دفاع نماید. وکیل تخسیری حق الوکاله خود را نیز از جانب دولت دریافت خواهد کرد.

وکیل معاضدتی: وکیل معاضدتی به وکلایی گفته ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که به صورت رایگان در اختیار افراد نیازمند قرار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گیرند تا حقوق هیچ فردی به علت مشکلات مالی ضایع نگردد.

وکیل یا نمایند حقو‌قی ادارات: وکیل حقو‌قی ادارات به کسی گفته ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که به نمایندگی از سازمان خود در دادگاه حضور یافته و از حقوق سازمان مورد نظرش دفاع ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید.

وکیل حقوقی در چه مواردی به ما کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

وکیل حقو‌قی نیز مانند هر وکیل دیگری وظیفه دارد که امور حقو‌قی موکلش را به خوبی انجام دهد. در ادامه مواردی‌ که وکیل حقو‌قی در انجام ‌آن‌ها به موکل کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند را ذکر نموده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم:

موضوعات خانواده: وکیل حقو‌قی در موضوعات خانواده که شامل حق طلاق، حق زوجیت، حق حضانت و… ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند به ما کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید.

مهاجرت: وکلای حقو‌قی در مهاجرت موکل خود نیز او را یاری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند و اموری مثل گرفتن ویزا و اقامت را برای او به انجام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌رسانند.

ملکی: وکیل حقو‌قی در حقوق ملکی مثل فروش خانه، زمین و… نیز به افراد کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند.

وکیل چک و سفته: وکیل حقو‌قی چک و سفته را نیز برای موکلش وصول ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید.

وکیل حقو‌قی قرارداد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها: وکلای حقو‌قی شما را در انجام عقد و بستن قرارداد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مخالف نیز یاری نموده و کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند تا بتوانید از حقوق خود در قراداد دفاع کنید.

چرا باید حتما از وکیل حقو‌قی کمک بگیریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

از آن جایی که وکیل حقو‌قی دارای تحصیلات در رشته‌های حقو‌قی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است و اطلاعات بیشتری نسبت به ما دارد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند امور ما را با نتیجه بهتری به انجام برساند و به همین خاطر است که باید حتما از وکیل حقو‌‌قی کمک بگیریم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص و‌کیل حقو‌قی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون و‌کیل حقو‌قی پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

وکیل حقو‌قی کیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

کسی که به انجام امور حقو‌قی موکلش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌پردازد.

آیا وکیل حقو‌‌قی امور ملکی افراد را نیز انجام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

بله

طلاق رجعی | تعریف و شرایط طلاق رجعی چیست؟

طلاق رجعی یعنی چه ؟ طلاق یک عامل آسیب زا در اجتماع می‌باشد که تا حد ممکن می‌بایست زوجین از آن امتناع نمایند‌. متاسفانه بسیاری از ازدواج‌ها به علت عدم سازش زوجین با یکدیگر به طلاق ختم می‌شود. طلاق انواع مختلفی دارد و قوانین خاصی دارد که می‌بایست زن و شوهر به آن توجه نمایند. در ادامه قصد داریم در مورد طلاق رجعی توضیحات کاملی را خدمتتان بیان نماییم، با ما همراه باشید. 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: طلاق رجعی | تعریف و شرایط طلاق رجعی چیست؟

طلاق رجعی چیست‌ ؟

طلاق ر‌جعی به طلاقی گویند که مرد بتواند در مدت زمان عده زن به زندگی زناشویی بازگردد. در‌ این نوع طلاق مرد می‌تواند در مدت زمان عده اعلام کند که قصد رجوع به زندگی خود را دارد و هر گاه که مرد‌ این را اعلام کند قانون زن را موظف به انجام تکالیف زناشویی در قبال مرد می‌نماید. مرد می‌بایست تا یک ماه پس از رجوع به زندگی بازگشت خود را ثبت رسمی کند و در غیر‌ این صورت ممکن است به علت عدم ثبت رجوع محکوم شود.

درخواست طلاق‌هایی که یک جانبه از سمت مرد مطرح می‌گردند ر‌جعی هستند اما زن می‌تواند با بخشش مقدار یا تمامی مهریه خود حق بازگشت به ازدواج را از مرد سلب نماید.

شرایط طلاق رجعی

طلاق ر‌جعی نیز می‌بایست دارای شرایطی باشد تا دادگاه آن را تایید کند. شرایط طلاق ر‌جعی در زیر بیان شده است:

  • زن می‌بایست در طلاق ر‌جعی عده نگه دارد تا مرد بتواند در مدت زمان عده به زندگی مشترک رجوع کند و بازگردد و در طلاق‌هایی که زن هنوز دوشیزه است شرایط برای طلاق ر‌جعی مهیا نیست زیرا‌ این گونه طلاق‌ها عده ندارند.
  • خواست یک طرفه مرد برای رجوع اکتفا می‌کند و همین که در زمان عده آن را به زن اعلام کند یا با اعمال خود قصدش را به زن بفهماند برای رجوع کفایت می‌کند. در طلاق ر‌جعی می‌بایست مرد بتواند بدون‌ اینکه دوباره با زن ازدواج کند به زندگی مشترک بازگردد و در غیر‌ این صورت شرایط طلاق رجعی موجود نیست.

در صورتی که طلاق رجعی اتفاق بیفتد نفقه به زن تعلق می‌گیرد‌ ؟

در صورتی که طلاق رجعی اتفاق افتاده باشد مرد موظف است که نفقه زن را در مدت عده به او بپردازد زیرا در مدت عده زن هنوز تحت تمکین همسر است و پرداخت نفقه او نیز به عهده مرد می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق ر‌جعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق ر‌جعی پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

طلاق رجعی جیست‌ ؟

طلاقی که مرد می‌تواند در مدت عده زن به زندگی مشترک برگردد.

اگر مرد بتواند پس از طلاق بدون عقد دوباره به زندگی مشترک بازگردد طلاق رجعی‌محسوب می‌شود‌ ؟

بله

طلاق رجعی | تعریف و شرایط طلاق رجعی چیست؟

طلاق رجعی یعنی چه ؟ طلاق یک عامل آسیب زا در اجتماع می‌باشد که تا حد ممکن می‌بایست زوجین از آن امتناع نمایند‌. متاسفانه بسیاری از ازدواج‌ها به علت عدم سازش زوجین با یکدیگر به طلاق ختم می‌شود. طلاق انواع مختلفی دارد و قوانین خاصی دارد که می‌بایست زن و شوهر به آن توجه نمایند. در ادامه قصد داریم در مورد طلاق رجعی توضیحات کاملی را خدمتتان بیان نماییم، با ما همراه باشید. 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: طلاق رجعی | تعریف و شرایط طلاق رجعی چیست؟

طلاق رجعی چیست‌ ؟

طلاق ر‌جعی به طلاقی گویند که مرد بتواند در مدت زمان عده زن به زندگی زناشویی بازگردد. در‌ این نوع طلاق مرد می‌تواند در مدت زمان عده اعلام کند که قصد رجوع به زندگی خود را دارد و هر گاه که مرد‌ این را اعلام کند قانون زن را موظف به انجام تکالیف زناشویی در قبال مرد می‌نماید. مرد می‌بایست تا یک ماه پس از رجوع به زندگی بازگشت خود را ثبت رسمی کند و در غیر‌ این صورت ممکن است به علت عدم ثبت رجوع محکوم شود.

درخواست طلاق‌هایی که یک جانبه از سمت مرد مطرح می‌گردند ر‌جعی هستند اما زن می‌تواند با بخشش مقدار یا تمامی مهریه خود حق بازگشت به ازدواج را از مرد سلب نماید.

شرایط طلاق رجعی

طلاق ر‌جعی نیز می‌بایست دارای شرایطی باشد تا دادگاه آن را تایید کند. شرایط طلاق ر‌جعی در زیر بیان شده است:

  • زن می‌بایست در طلاق ر‌جعی عده نگه دارد تا مرد بتواند در مدت زمان عده به زندگی مشترک رجوع کند و بازگردد و در طلاق‌هایی که زن هنوز دوشیزه است شرایط برای طلاق ر‌جعی مهیا نیست زیرا‌ این گونه طلاق‌ها عده ندارند.
  • خواست یک طرفه مرد برای رجوع اکتفا می‌کند و همین که در زمان عده آن را به زن اعلام کند یا با اعمال خود قصدش را به زن بفهماند برای رجوع کفایت می‌کند. در طلاق ر‌جعی می‌بایست مرد بتواند بدون‌ اینکه دوباره با زن ازدواج کند به زندگی مشترک بازگردد و در غیر‌ این صورت شرایط طلاق رجعی موجود نیست.

در صورتی که طلاق رجعی اتفاق بیفتد نفقه به زن تعلق می‌گیرد‌ ؟

در صورتی که طلاق رجعی اتفاق افتاده باشد مرد موظف است که نفقه زن را در مدت عده به او بپردازد زیرا در مدت عده زن هنوز تحت تمکین همسر است و پرداخت نفقه او نیز به عهده مرد می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق ر‌جعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق ر‌جعی پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

طلاق رجعی جیست‌ ؟

طلاقی که مرد می‌تواند در مدت عده زن به زندگی مشترک برگردد.

اگر مرد بتواند پس از طلاق بدون عقد دوباره به زندگی مشترک بازگردد طلاق رجعی‌محسوب می‌شود‌ ؟

بله