مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

ساخت و ساز در حریم رودخانه | ضوابط و محدویت‌های قانونی این ساخت و سازها

ساخت و ساز در حریم رودخانه با چه شرایطی امکان پذیر است؟ در سال‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر در ایران شاهد وقوع سیل‌‌‌‌‌‌‌‌های ویرانگر زیادی بودیم. به طور مثال سیلی که در نوروز سال 98 در شیراز اتفاق افتاد و سبب عزادار شدن خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری گردید. اما آنچه که این سیل‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به چنین فاجعه بزرگی تبدیل کرد ساخت و ساز‌‌‌‌‌‌‌‌های غیر مجاز در حریم رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها بود. در صورتی که حریم رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها رعایت نشود و در جایی که آب باید عبور کند ساخت و ساز انجام شود در هنگا‌‌‌‌‌‌‌‌می که آب رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها افزایش پیدا می‌کند به دلیل نبود ظرفیت لازم برای عبور در بستر رودخانه سیل به وقوع ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌پیوندد. متاسفانه با اینکه دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های مربوطه به اشخاص اخطار‌‌‌‌‌‌‌‌های لازم را ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دهند اما باز هم شاهد دخل و تصرف در حریم رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها هستیم. به دلیل اهمیت زیاد این موضوع در این مطلب به بررسی ساخت و ساز در حریم رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ساخت و ساز در حریم رودخانه | ضوابط و محدویت‌های قانونی این ساخت و سازها

حریم رودخانه

در سال 1370 در خصوص میزان بستر و حریم رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها مقرره‌ای به تصویب رسید که در آن به تعریف حریم و بستر رودخانه نیز پرداخته شده بود. بستر همان بخش از رودخانه است که در آن آب رودخانه جریان دارد و با حریم رودخانه تفاوت دارد. در این مقرره بر اساس بخش «خ» حریم قسمتی است از اراضی اطراف رودخانه می‌باشد که بلافاصله پس از بستر قرار ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گیرد. با توجه به حجم آب میزان حریم نیز متفاوت است.

در اصطلاح ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان حریم رودخانه را آن زمین‌‌‌‌‌‌‌‌های اطراف رودخانه دانست که از بعد از بستر رودخانه شروع ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود و بین 1 تا 20 متر میزان آن متغیر است.

شرکت آب منطقه‌ای با توجه به ضوابط مربوطه میزان حریم و بستر رودخانه‌ای را اعلام ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید. البته در آمار‌‌‌‌‌‌‌‌های اعلام شده دیده ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که هنوز برای میزان زیادی از رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌های کشور حریم قانونی تعیین نشده است. در صورتی که دولت موظف است که حریم رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها را تعیین نماید و در اطراف آن میله گذاری کند.

ساخت و ساز در حریم رودخانه

قطعا رعایت میزان حریم رودخانه امری ضروری و مهم است. همین عدم رعایت ضوابط مربوطه سبب شده است که در سال‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر شاهد فجایع بزرگی باشیم. هر رودخانه دارای یک حریم مشخص است که نباید در آن ساخت و ساز انجام گردد زیرا این حریم برای این در نظر گرفته شده است که از خسارت و آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌های شدید در هنگام سیل جلوگیری شود. اگر این حریم رعایت نشود قطعا در هنگام وقوع سیل شاهد این موضوع خواهیم بود که خانه‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی تخریب ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند و حتی به دلیل فرسایش شدت سیل بیشتر ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. همین طور که در سال‌‌‌‌‌‌‌‌های قبل دیده شد در پی یک بارندگی بهاره چه خسارات زیادی بر کشور وارد شد.

ساخت و ساز‌‌‌‌‌‌‌‌های مراکز دولتی

برای ساخت و ساز و تصرف در حریم‌‌‌‌‌‌‌‌های رودخانه‌ای یک استثنا در قانون مطرح شده است. با اینکه ساخت و ساز در حریم رودخانه ممنوع است اما از نظر قانونی در صورت لزوم به طور مثال برای عبور خط لوله و یا دکل‌‌‌‌‌‌‌‌های برقی و مخابراتی به شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌ها و ارگان‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی اجازه انجام عملیات در حریم رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها را داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

البته این کار به راحتی نیست بلکه نیاز به موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو دارد. این ارگان‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی موظف هستند در ابتدا برای هرگونه دخل و تصرف از وزارت نیرو مجوز‌‌‌‌‌‌‌‌های لازمه را دریافت کنند. در غیر این صورت طبق مقررات هم مورد تعقیب قرار می‌گیرند و هم مجازات ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت و ساز در حریم رودخانه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ساخت و ساز در حریم رودخانه پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ساخت و ساز در حریم رودخانه | ضوابط و محدویت‌های قانونی این ساخت و سازها

سن قانونی تصمیم گیری برای حضانت

پس از طلاق زن و شوهر موظف هستند که حضانت فرزندان خود را به عهده بگیرند. فرزندان در واقع نتیجه زندگی مشترک زوجین هستند و پس از طلاق نیز آن‌‌‌ها ملزم به مراقبت از فرزندان خود ‌‌می‌باشند و اجازه ندارند آن‌‌‌ها را رها کنند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در مورد سن قانونی دختر و پسر برای تصمیم گیری در خصوص ‌‌‌‌حضانت برایتان بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: سن قانونی تصمیم گیری برای حضانت

حضانت فرزند دختر و پسر

پس از طلاق زن و شوهر موظف هستند که فرزندان دختر و پسر خود را تحت حضانت قرار داده و تمام نیاز آن‌‌‌ها را برطرف نمایند. طبق قانون دختر تا سن هفت سالگی تحت حضانت مادر است و سپس تا سن نه سالگی پدر عهده دار حضانت او خواهد بود. پسر نیز ‌‌می‌بایست تا هفت سالگی تحت حضانت مادر باشد و پس از آن تا سن پانزده سالگی تحت حضانت پدر قرار می‌گیرد

سن قانونی فرزند دختر و پسر جهت تصمیم گیری برای ‌‌‌‌حضانت و انتخاب سرپرست

همان طور که در بالا گفته شد طبق قانون فرزندان تا سنین خاصی تحت حضانت پدر و مادر خود خواهند بود و ‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌نمی‌تواند به صورت دائمی فرزند را تحت حضانت خود قرار دهد مگر اینکه قانون به او ‌این اجازه را داده باشد. اما سوالی که در اکثر موارد پیش ‌‌می‌آید این است که تکلیف حضانت دختر پس از سن نه سالگی و پسر پس از پانزده سالگی چگونه خواهد بود؟ که در این باره باید بگوییم وقتی دختر و پسر به سن نه و پانزدهسالگی ‌‌می‌رسند از نظر قانون دیگر کودک نیستند و ‌بالغ شده‌‌‌‌اند و همچنین‌ قانون دیگر آن‌‌‌ها را نیازمند به ‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌نمی‌بیند.

از این رو دختر و پسر با رسیدن به سن بلوغ ‌‌می‌توانند در مورد ‌‌‌‌سرپرست خود تصمیم گیری نمایند. برای مثال دختر ‌‌می‌تواند انتخاب کند که ‌‌‌‌سرپرست پدرش باشد و با پدر خود زندگی کند و پسر نیز ‌‌می‌تواند مادر را انتخاب کند و این تصمیم گیری هیچ گونه منع قانونی به همراه نخواهد داشت.

پس از رسیدن فرزند به سن قانونی تصمیم گیری برای حضانت و انتخاب والد سرپرست، والد دیگر اجازه ملاقات با او را ندارد ؟

بعضی از زوجین تصور ‌‌می‌کنند که اگر فرزندشان والد دیگر را به عنوان ‌‌‌‌سرپرست خود انتخاب کنند آن‌‌‌ها دیگر ‌‌‌‌نمی‌توانند فرزند را ببینند و با او ملاقات داشته باشند که در این باره باید بگوییم انتخاب ‌‌‌‌سرپرست توسط فرزند ‌‌‌‌نمی‌تواند والد دیگر را از ملاقات با او منع کند و والد دیگر نیز ‌‌می‌تواند اقدام به ملاقات فرزند خود نماید.

مسئولیت پرداخت نفقه پس از رسیدن دختر و پسر به سن قانونی جهت تصمیم گیری برای حضانت

فرزند هر کدام از والدین را که به عنوان ‌‌‌‌سرپرست انتخاب کند پرداخت کننده نفقه باز هم پدر او خواهد بود و پدر موظف است که نفقه او را حتی اگر تحت حضانت مادرش باشد نیز بپردازد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سن قانونی دختر و پسر برای تصمیم گیری در خصوص حضانت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سن قانونی دختر و پسر برای تصمیم گیری در خصوص حضانت پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالات متدوال

معنای حضانت چیست ؟

مراقبت و رفع نیازهای فرزند.

آیا فرزندان پس از رسیدن به سن بلوغ قادر به انتخاب ‌‌‌‌سرپرست خود هستند ؟

بله.

پس از انتخاب والد ‌‌‌‌سرپرست توسط فرزند والد دیگر حق ملاقات با فرزند را دارد ؟

بله.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: سن قانونی تصمیم گیری برای حضانت

راه های اثبات خیانت همسر | چگونگی اثبات خیانت مرد و زن – مجازات

راه های اثبات خیانت همسر از نظر دادگاه کدامند ؟ وقتی زن و شوهر با یکدیگر عقد ‌‌می‌کنند در برابر یکدیگر مسئولیت‌هایی دارند که ‌‌می‌بایست به آن‌ها توجه نمایند. یکی از این مسئولیت‌ها خیانت نکردن به همسر است که بسیار مهم ‌‌می‌باشد و در صورت وقوع ممکن است ازدواج زوجین را به طلاق بکشاند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص خیانت و راه های اثبات آن خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: راه های اثبات خیانت همسر | چگونگی اثبات خیانت مرد و زن – مجازات

خیانت چیست ؟

خیانت یک عامل آسیب زا در زندگی مشترک ‌‌می‌باشد که در صورت انجام آن اکثر ازدواج‌ها به طلاق ختم ‌‌می‌شود. در خیانت شخص با فرد دیگری به جز همسر خود ارتباط برقرار ‌‌می‌نماید در صورتی که از نظر قانونی و شرعی اجازه این‌ کار را ندارد. در حین مواجه شدن با خیانت ‌‌می‌بایست آرامش خود را حفظ نمود و با یک مشاور حقوقی مجرب و کاردان مشورت کرد تا بتوان برای اثبات خیانت و جدایی از همسر اقدام کرد.

راه های اثبات خیانت به همسر

وقتی از شخصی در دادگاه به جرم خیانت شکایت ‌‌می‌شود فرد شاکی می‌بایست بتواند مدارک کافی را به دادگاه ارائه نماید و جرم خیانت را اثبات کند. راه‌های اثبات خیانت در دادگاه به شرح زیر ‌‌می‌باشند.

اقرار فرد خیانت کار

یکی از ساده‌‌ترین و آسان‌‌ترین راه‌های اثبات خیانت اقرار گرفتن از فرد خیانت کار ‌‌می‌باشد. چنانچه فرد خیانت کار در دادگاه و در حضور قاضی به خیانت خود اقرار نماید خیانت اثبات شده و قاضی حکم مربوطه را صادر خواهد کرد.

اثبات خیانت از طریق پیامک، مکالمه تلفنی و اسکرین شات

اثبات خیانت با اسکرین‌شات، پیامک و… امکانپذیر نخواهد بود زیرا چنین مواردی یک نشانه برای خیانت محسوب ‌‌می‌شوند اما برای صدور حکم‌ از طرف قاضی کافی نخواهند بود. دادگاه ‌‌می‌تواند با دریافت پرینت مکالمات فرد خیانتکار او را محکوم نماید و اینگونه خیانتش را اثبات کند.

راه های اثبات خیانت مرد به همسر

خیانت مرد فقط به ایجاد ارتباط نامشروع خلاصه نمی‌شود و چنانچه مرد بدون اذن همسر خود اقدام به ازدواج موقت یا دائم نماید مرتکب خیانت شده است و زن ‌‌می‌تواند در این موارد درخواست طلاق دهد.

اثبات خیانت از طریق عقد موقت

چنانچه مرد اقدام به عقد موقت با زن دیگر نموده باشد و ازدواج خود را ثبت کرده باشد اثبات خیانت او بسیار آسان است زیرا ازدواج او ثبت شده است. اما اگر ازدواج خود را ثبت نکرده باشد زن ‌‌می‌تواند با ادله دیگری مانند شهادت شهود این امر را اثبات کند.

اثبات خیانت از طریق عقد دائم

اثبات خیانت از طریق عقد دائم توسط مرد بسیار ساده است زیرا عقد دائم در سیستم ثبت شده و در شناسنامه مرد نیز نام همسر دوم ذکر خواهد شد و زن ‌‌می‌تواند به راحتی ازدواج دوم و خیانت او را به دادگاه ثابت کند.

مجازات شخص خیانت کار | راه های اثبات خیانت همسر

فرد خیانت کار نیز طبق قانون مستحق مجازات ‌‌می‌باشد و در صورت شکایت همسرش دادگاه او را مجازات خواهد کرد.

طبق اینکه عمل صورت گرفته از شخص خیانت کار در چه حدی باشد و اینکه شرایط اثباتی آن تا چه اندازه فراهم باشد میزان مجازات متغیر خواهد بود. برای مثال برای رابطه نامشروع دادگاه می‌تواند تا 99 ضربه شلاق حکم دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص راه های اثبات خیانت همسر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون راه های اثبات خیانت همسر پاسخ دهند.

سوالات متدوال

خیانت چیست ؟

برقراری رابطه نامشروع با جنس مخالف بدون اجازه قانونی.

آیا ‌‌می‌توان از طریق اقرار شخص خیانت کار خیانت را اثبات نمود ؟

بله اقرار فرد خیانت کار یکی از راه‌های اثبات خیانت ‌‌می‌باشد.

اثبات خیانت از طریق اسکرین شات امکانپذیز است ؟

خیر این مورد فقط یک نشانه برای اثبات خیانت تلقی ‌‌می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: راه های اثبات خیانت همسر | چگونگی اثبات خیانت مرد و زن – مجازات

وکیل طلاق تهران | بهترین وکیل طلاق در تهران

بهترین وکیل طلاق تهران کیست ؟ زن و مردی که با هم پیوند ازدواج ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بندند قطعا قصد داشتن یک زندگی با دوام و طولانی مدت را دارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اما گاهی به دلایل مختلف طرفین ‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌توانند به زندگی مشترک با هم ادامه دهند‌. وقتی که ادامه زندگی زناشویی برای دو طرف دردآور و غیر قابل تحمل ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود تنها راه نجات طلاق است‌. هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که انسان خود را آزار دهد‌.

اساس زندگی مشترک آرامش داشتن طرفین در کنار هم است نه عذاب کشیدن‌‌‌‌‌‌‌‌‌. پس زمانی که ادامه زندگی زوجین غیر ممکن ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود شرع و قانون طلاق را پیش روی زوجین می‌گذارد‌. چیزی که بدیهی است پیچیدگی و دشواری پروسه قانونی طلاق است‌. چه بسیار از زوجینی که از نظر عاطفی از هم طلاق گرفته‌اند اما به دلیل سختی روند قانونی که طلاق دارد آن را به طور رسمی ثبت نکرده‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌. یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای رسیدن به نتیجه در پرونده طلاق داشتن یک وکیل خوب است‌.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: وکیل طلاق تهران | بهترین وکیل طلاق در تهران

طلاق زوجه از مرد

از منظر شرعی و قانونی زوج ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند زوجه را طلاق دهد و در ‌‌‌‌‌‌‌‌این صورت کار آسان است اما دشواری زمانی رخ می‌دهد که زن درخواست طلاق می‌دهد‌. قطعا مهم‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده در دعاوی خانوادگی پرونده درخواست طلاق از سوی زوجه است‌. ز وجه نیز ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند با اثبات وجود شرایط دوازده گانه طلاق و اثبات وجود عسر و حرج در زندگی زناشویی از شوهر طلاق بگیرد‌.

در‌‌‌‌‌‌‌‌ این صورت قطعا زن باید وکیل داشته باشد و یا حداقل از مشاوره و یا نظر یک وکیل مجرب استفاده نماید‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در غیر ‌‌‌‌‌‌‌‌این صورت احتمال اینکه به نتیجه نرسد زیاد است‌.

نحوه دادخواست طلاق

نخستین مرحله تسلیم درخواست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است‌. در ‌‌‌‌‌‌‌‌این مرحله هر یک از طرفین که خواستار طلاق است دادخواست خود را ثبت ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند‌. شما باید در دادخواست خود شرح دهید که قصد جدایی دارید و دلایل خود را ارائه دهید‌. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست طلاق کلیک کنید.

نحوه ارائه دادخواست از اهمیت زیادی برخوردار است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در صورتی که در تنظیم دادخواست دقت نکنید امکان دارد که دادخواست شما پذیرفته نشود و از همان ابتدا رد گردد‌. بنابراین بهتر است اصلا بدون وکیل شروع نکنید زیرا به نتیجه مطلوب نخواهید رسید‌. گروه وکیل دات کام با گروهی از وکلای مجرب در زمینه طلاق راهنمای شما برای تنظیم دادخواست طلاق هستند‌.

بعد از‌‌‌‌‌‌‌‌ اینکه دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت گردید به دادگاه خانواده ارسال ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود و سپس تعیین شعبه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گردد‌. ‌‌‌‌‌‌‌‌این که در چه تاریخی و در کدام شعبه نخستین جلسه برگزار ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود از طریق سامانه ثنا به طرفین ابلاغ ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گردد‌.

وکیل طلاق

قطعا زمانی که پرونده طلاق را مطرح ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنید از همان مراحل نخستین نیاز به وکیل دارید‌. همانطور که گفته شد اگر دادخواست را به درستی مطرح نکنید و مدارک لازم را برای دادخواست خود ارائه ندهید دادخواست شما رد ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود و مانند ‌‌‌‌‌‌‌‌این است که قبل از شروع پرونده در آن شکست بخورید‌.

وکیل طلاق ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند با استناد به مواد قانونی برای ما دادخواست تنظیم کند‌. گروه وکیل دات کام نه تنها دادخواستی دقیق برای شما ثبت ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نمایند بلکه در جمع آوری مدارک و اسناد لازم به شما کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند‌.

وکیل طلاق در تمام مراحل دادگاه در کنار شما است و به شما در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید‌. گاهی پیش ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌آید که زن یا شوهر در پرونده برنده ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود اما به نتیجه مطلوب خود ‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌رسد‌. به طور مثال زن ‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌تواند تمام حقوق مالی خود را بگیرد‌. قطعا وکیل طلاق با دانش حقوقی خود سبب ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود تا به نتیجه مطلوب خود برسید‌.

لزوم وکیل طلاق تهران

در تمام مراحل دادگاه طلاق قطعا قاضی از طرفین ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌خواهد تا علاوه بر ‌‌‌‌‌‌‌‌اینکه به صورت کتبی شواهد و اسناد خود را ارائه دهند به صورت شفاهی نیز توضیحات را برای قاضی دادگاه مطرح کنند‌. استفاده از یک وکیل باعث ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که با قاضی با زبان قانون سخن بگویید‌. چه چیزی بهتر از‌‌‌‌‌‌‌‌ اینکه وکیل زبان قانونی شما در دادگاه باشد‌.

به علاوه گاهی پروسه طلاق طولانی و وقت گیر ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که شما ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید با سپردن این کار به گروه وکلای وکیل دات کام علاوه بر ‌‌‌‌‌‌‌‌اینکه در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه دلخواه خود ‌‌‌‌‌‌‌‌برسید، نیز دیگر نیازی نباشد که وقت خود را در دادگاه بگذرانید‌. حتی دردسر‌‌‌‌‌‌‌‌ این که خارج از جلسات اصلی مدام به دادگاه مراجعه نمایید و پیگیری‌‌‌‌‌‌‌های لازم را انجام دهید نخواهید داشت‌.

هزینه‌‌‌‌‌‌‌های وکیل طلاق تهران

ممکن است که به نظر شما داشتن یک وکیل بسیار هزینه داشته باشد اما قطعا با یک محاسبه ساده ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید متوجه شوید که داشتن وکیل نه تنها از نظر مالی به ضرر شما نیست بلکه حتی به سود شما است‌. زمانی که شما بتوانید تمام حقوق مالی خود را بگیرید یا‌‌‌‌‌‌‌‌ اینکه مجبور نشوید بیشتر از آنچه که قانون تعیین کرده بپردازید نه تنها هزینه‌‌‌‌‌‌‌های شما برای وکیل جبران ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود بلکه حق واقعی خود را به دست آورده‌‌‌‌‌‌‌‌اید‌.

وکلای طلاق با توجه به نوع پرونده برای این کار حق الوکاله‌‌‌‌‌‌‌های متفاوتی از هم دارند اما گروه وکلای وکیل دات کام دارای بهترین و منصفانه‌ترین تعرفه‌ها برای پذیرش پرونده طلاق ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد‌.

بهترین وکیل طلاق تهران

برای اینکه بتوانید بهترین وکیل طلاق تهران را پیدا نمایید باید به فاکتور‌‌‌‌‌‌‌های زیادی توجه نمایید‌. در مورد پرونده طلاق وکلای زیادی وجود دارند اما باید در انتخاب آن‌ها دقت نمود‌. یک وکیل بد نه تنها کمکی به شما ‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌کند بلکه باعث ضرر و شکست شما نیز ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود‌.

برای انتخاب بهترین وکیل باید به سابقه و تجربه وکیل و پرونده‌‌‌‌‌‌‌هایی که در آن موفق شده است دقت نمود البته موضوع حق الوکاله نیز مهم است‌.

گروه وکلای وکیل دات کام با در اختیار داشتن بهترین وکلای طلاق در تهران شما را در پیش برد اهدافتان یاری می‌رساند. وکلای این گروه نه تنها دارای تجربه و سابقه کافی در‌‌‌‌‌‌‌‌ این زمینه هستند بلکه حق الوکاله‌های منصفانه‌ای نیز دارند‌.

پیش از شروع کردن فرآیند طلاق ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین وکیل دات کام استفاده نمایید و با آگاهی کامل قدم در‌‌‌‌‌‌‌‌ این راه بگذارید‌. وکیل دات کام پرونده طلاق شما را بر عهده می‌گیرد‌ و در تمام مراحل همراه شما است و به شما برای رسیدن به بهترین نتیجه که دلخواه شما است کمک می‌کند‌.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل طلاق، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون وکیل طلاق پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: وکیل طلاق تهران | بهترین وکیل طلاق در تهران

میزان نفقه | مبلغ نفقه زن چقدر است ؟

میزان نفقه طبق مبانی اسلامی و قانون ما این وظیفه مردان بوده است که ریاست خانه و خانواده را بر عهده بگیرند. قطعا زمانی که مرد را به عنوان رییس خانواده می‌دانند همانطور که برای او حقوقی وجود دارد تکالیفی نیز بر دوش او قرار می‌گیرد. یکی از این تکالیف، وظیفه مرد برای تامین نیازهای مالی خانواده است. در این مطلب به بررسی میزان نفقه می‌پردازیم که پرداخت آن یکی از عمده‌ترین وظایف مالی مرد است. توصیه می کنیم مقاله حق حبس را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: میزان نفقه | مبلغ نفقه زن چقدر است ؟‌

تعریف میزان نفقه

در لغت نفقه به معنای هزینه و خرج هر روزه است. در اصطلاح حقوقی به معنای هزینه کردن برای برطرف شدن کلیه نیازهای متعارف و متناسب یک شخص است. اگر بخواهیم یک تعریف عامیانه از نفقه بکنیم می‌توان گفت این امر پول دادن به دیگری مثل فرزند، همسر و یا هر شخص دیگری است که مستحق دریافت آن می‌باشد برای رفع کردن نیازهای مادی او.

در قانون سه نوع نفقه شناخته شده است: نفقه اقارب، زوجه و زندانی.

نفقه زوجه

بر مبنای ماده 1107 نفقه شامل همه نیازهای متعارف و متناسب یا وضعیت زن است از جمله لباس ، غذا و… در نتیجه مبلغی که مرد به عنوان نفقه زن می‌پردازد دستمزدی برای کارهای خانه که زن انجام می‌دهد نیست. بلکه پرداخت پول برای رفع نیازهای شخصی زن است.

مصادیق نفقه زوجه

در ماده 1107 قانون مدنی برای نمونه چند مورد را برای نفقه مطرح کرده است اما این موارد حصری نیستند و فقط به عنوان مثال مطرح شده‌اند. همان طور که در ابتدای ماده مطرح شده است ممکن است زن نیازهای متعارف و متناسب دیگری داشته باشد که خارج از موارد مطرح شده در ماده باشد یا اینکه زوجین در رابطه با موارد دیگری با هم توافق کنند. اما آنچه در ماده آمده است شامل:

1/ مسکن.

2/ البسه.

3/ غذا.

4/ اثاث منزل: اگر چه در عرف زوجه به خانه شوهر جهزیه و لوازم زندگی را می‌برد اما در واقع زوجه وظیفه‌ای برای تامین اثاث زندگی ندارد.

5/ هزینه‌های درمانی و بهداشتی: هزینه‌هایی که زن برای نظافت و تمیزی خود نیاز دارد نیز باید پرداخت شود. به طور مثال در قدیم که هر خانه حمام شخصی نداشت مرد موظف بود هزینه‌هایی که زن برای رفتن به حمام عمومی دارد را پرداخت کند.

6/ خادم در حالتی که زن عادت به خدمتکار دارد و یا به خاطر نقص یا بیماری نیاز به خادم پیدا کرده است.

تاثیر وضعیت و موقعیت زن در میزان نفقه

برای تعیین نفقه شان و موقعیت زن از اهمیت زیادی برخوردار است. اما به نظر می‌رسد آنچه که معیار تعیین میزان نفقه قرار می‌گیرد موقعیتی است که زن در خانه پدری داشته است. البته از نظر برخی از جمله دکتر کاتوزیان منظور از وضعیت زن، وضع او در زندگی خانواده تشکیل شده از شوهر و خود زن است.

اما می‌توان در پاسخ دلایلی برای رد این حرف بیان کرد. اولا اگر منظور وضعیت در خانه شوهر باشد دیگر استفاده از عبارت «متناسب با وضعیت زن» بی‌معنی می‌شود. چرا که اگر بخواهیم وضعیت او در زندگی خانوادگی با شوهر را در نظر بگیریم مثل این می‌شود که وضعیت مالی شوهر را ملاک قرار بدهیم چرا که به هر حال وضع زندگی زناشویی بستگی به درآمد مرد دارد. در نتیجه اصلا وضعیت زن در زندگی زناشویی معنایی پیدا نمی‌کند که بتوان بر اساس آن میزان نفقه را تعیین کرد.

دوما در انتها برای تعیین خادم از «به عادت» استفاده کرده است که این نشان می‌دهد قانون گذار بیشتر به وضعیتی که زن در دوران مجردی داشته توجه می‌کند. اگر وضع زن در زندگی مشترک معنا داشت باید می‌گفت اگر که مرد بتواند خادم بگیرد. در حالی که عادت زن را ملاک قرار داده است.

میزان نفقه زوجه

در قانون برای میزان نفقه مبلغی مشخص نکرده است. به طور مثال نمی‌توان گفت که به تمام زن‌ها مبلغ یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد. بلکه بر اساس آن چه در ماده 1107 قانون مدنی مطرح شده میزان نفقه هر زن با توجه به شان و وضعیت او متفاوت است. ممکن است نفقه یک زن یک میلیون تومان باشد در حالی که ممکن است برای زن دیگری این مبلغ دو میلیون تومان برآورد شود. پس این امر بستگی به زوجه دارد.

محاسبه مبلغ و میزان نفقه

در صورتی که طرفین نتوانند در خصوص مبلغ نفقه با هم توافق کنند دادگاه شخصی را به عنوان کارشناس مشخص می‌کند تا میزان آن را محاسبه کند.

کارشناس با تحقیق در مورد زوجه یک مبلغ متعارف را برای پرداخت ماهیانه به دادگاه اعلام می‌کند. در اعلام نظر، کارشناس مربوطه به مواردی مانند وضعیت مالی و اجتماعی خانواده زوجه، عرف محل زندگی زوجین، تحصیلات زوجه، شغل زوجه در صورت شاغل بودن، نیازهایی که زوجه دارد، سن زوجه و وضعیت کلی زوجه توجه می‌کند. البته قطعا وضعیت مالی مرد و درآمد او نیز مورد مدنظر کارشناس قرار می‌گیرد. با بررسی همه جوانب کارشناس تعیین می‌کند که عرفا نفقه یک زن با این ویژگی‌ها چه قدر است و یک مبلغی مثلا 500 هزار تومان را برای آن زن در نظر می‌گیرد.

زوجه در صورتی که بخواهد میزان نفقه خود را بداند فقط یک راه وجود دارد آن هم مراجعه به دادگاه و دریافت نظر کارشناس است. قطعا داشتن یک وکیل در تمام مراحل این دعوا هم باعث سرعت بخشیدن به پرونده و هم محاسبه دقیق‌تر مبلغ می‌شود. شما می‌توانید از وکلای وکیل دات کام برای طی آسان و مطمئن این روند کمک بگیرید.

عدم استحقاق نفقه

زن چنانچه تمکین نکند از دریافت نفقه محروم می‌شود. این سرپیچی زن اعم از این است که نیازهای جنسی مرد را برطرف نکند یا در زندگی از او تبعیت نکند مثلا منزل را ترک کند یا با مرد بد رفتاری کند.

سوالات متداول

چه کسی میزان نفقه زن را تعیین می‌کند ؟

ابتدا زوجین می‌توانند توافق کنند در غیر این صورت با نظر کارشناس است که در مطلب به طور مفصل توضیح داده شده است.

ملاک محاسبه نفقه زن چیست ؟

وضعیت و موقعیت اجتماعی زوجه که در مطلب به طور مفصل توضیح داده شده است.

میزان نفقه زن چه قدر است ؟

نفقه هر زن با دیگری فرق دارد و کارشناس بعد از بررسی مبلغ دقیق را مشخص می‌کند که در مطلب به طور مفصل توضیح داده شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ به سوالات مربوط به نفقه زن و میزان آن می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام استفاده نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نفقه زن و میزان آن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نفقه زن و میزان آن پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: میزان نفقه | مبلغ نفقه زن چقدر است ؟‌