مرجع صادر کننده مجوز فروش پیچ و مهره در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه تهیه و توزیع انواع پیچ و ابزار های مرتبط علاوه بر داشتن مهارت و سرمایه برای احداث فروشگاه و عرضه محصولات باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش پیچ و مهره را گرفت میپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: مجوز فروش پیچ و مهره
پروانه کسب سندی است که نشان میدهد فرد صلاحیت عرضه و فروش پیچ و مهره را دارد. برای هر شخصی که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف صحاف میباشد. به موجب این جواز میتوانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.
چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به فروشندگان پیچ و مهره در تهران مجوز لازم برای 3 رسته زیر را صاد میکند.
1. عمده فروشی پیچ و مهره حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 514519
2. خرده فروشی پیچ و مهره حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 523416
3. فروشندگی پیچ و مهره (خرده فروشی – عمده فروشی) حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 523417
۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی
۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل میباشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.
۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب
۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی
۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال
۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.
۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی
۶- داشتن وسایل و تجهیزات متناسب و لازم
۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
2) عکس سه در چهار متقاضی
3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی
۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی
5) گواهی عدم سوپیشینه
6) کارت بهداشت
7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه
جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.
هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز فروش پیچ و مهره باید مراحل زیر را طی نماید:
۱/ ارسال درخواست جواز فروش پیچ و مهره از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست میتواند به صورت کتبی به اتحادیه صنف صحاف تهران تحویل گردد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.
۲/ تکمیل فرمهای اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل فروش دیدن میکنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه میکنند.
۳/ هیئت مدیره جلسهای تشکیل میدهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی مینماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر میشود.
۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت میکند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر میشود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید میشود.
برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :
هزینه صدور پروانه 2.000.000 ریال
هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال
هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال
حق عضویت سالیانه اتحادیه 7.000.000 ریال
حق ورودی سال اول به مبلغ 20.000.000 ریال
از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش پیچ و مهره در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.
در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: مجوز فروش پیچ و مهره
سند ازدواج اهمیت بسیار زیادی داردِ چرا که ثابتکننده وقوع عقد نکاح و تمامی توافقات طرفین عقد میباشد. در صورتی که طرفین عقد دچار مشکل شوند. و قصد طرح دعوای خانواده در دادگاه را داشته باشند، داشتن سندازدواج بهعنوان یکی از مدارک و مستندات قانونی الزامی است. در ادامه علت اهمیت و مواردی که میتوان در سند ازدواج درج کرد را شرح داده ایم. برای آشنایی با نحوه ثبت ازدواج کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.
منبع: سند ازدواج
سند ازدواج یک سند رسمی است که نشاندهنده وقوع عقد ازدواج دائم یا موقت میان زوجین است. سندازدواج، گاهی قباله ازدواج یا برگه ازدواج نیز نامیده میشود. یکی از نکات مهم در مورد تنظیم سند ازدواج این است که تمامی توافقات طرفین باید به صورت دقیق در این سند درج شود.
از آنجایی که سندازدواج یک سند رسمی میباشد در تمامی محاکم و دادگاهها قابل استناد است. طرفین عقد ازدواج یا همان زوجین جهت طرح دعاوی خانوادگی ملزم به ارائه سند ازدواج به دادگاه میباشند. دعاوی خانوادگی شامل اخذ مهریه، دریافت شناسنامه برای فرزند، ملزم نمودن زن به تمکین و… میشود. اگر سندازدواج وجود نداشته نباشد. اثبات وقوع عقد نکاح خواه به صورت دائم باشد خواه موقت بسیار زمانبر و دشوار است. برای دریافت مشاوره از وکیل خانواده کلیک کنید.
سندازدواج به صورت رسمی و توسط دفاتر ازدواج تنظیم میگردد. این سند که نشاندهنده وقوع عقد نکاح میان زوجین است. اگر هنگام تنظیم سندازدواج در خود سند و یا در ثبت الکترونیک آن اشتباهی رخ دهد. و یا در اسناد هویتی یکی از طرفین اطلاعات نادرست ثبت شود. امکان اصلاح سند ازدواج و مدارک هویتی زوجین وجود دارد.
برخلاف سایر اسناد، سندازدواج تنها در یک نسخه تنظیم میشود. معمولاً سایر اسناد در دو یا چند نسخه تنظیمشده و به طرفین قراردادها تحویل داده میشود. اما سند ازدواج تنها در یک نمونه تنظیمشده و به زوجین تحویل میگردد.
شاید این پرسش به وجود بیاید که پس از عقد نکاح سند ازدواج به چه کسی تعلق خواهد داشت؟ در قانون به این موضوع که سندازدواج متعلق به چه کسی باشد هیچ اشارهای نشده است. بهطور طبیعی سندی که تنظیم میگردد متعلق به طرفین قرارداد خواهد بود. البته بهطور عرفی نگهداری از سندازدواج حقوق زن و خانواده او میباشد.
همانطور که گفتیم سندازدواج متعلق به طرفین یعنی زن و شوهر است. بنابراین هردوی آنها نسبت به سندازدواج حق خواهند داشت. اما این پرسش وجود دارد که حق نگهداری از سندازدواج با کیست؟
در متن قانون به این موضوع هیچ اشارهای نشده است. اما در عرف جامعه حق نگهداری از سندازدواج به زن و خانواده او داده میشود. چراکه جهت دریافت مهریه ارائه سندازدواج ضروری است. همچنین اگر یک مرد همسرش را ترک کند و زن باردار بوده، برای دریافت شناسنامه فرزند نیازمند ارائه سندازدواج خواهد بود.
باید اشاره کرد که هرچند ازنظر عرف حق نگهداری سند ازدواج به زن داده شده است. اما مرد نیز میتواند با مراجعه به دفترخانهای که سند ازدواج را تنظیم کرده رونوشتی از آن سند دریافت کند.
مطابق با قانون مدنی طرفین عقد ازدواج میتوانند هر شرطی که لازم میدانند در صورتی که مخالف با مقتضای عقد نکاح نباشد در ضمن عقد ذکر کنند. اما علاوه بر آن برخی شروط در سند ازدواج درجشده است. که لازم است پیش از ازدواج به طرفین عقد اطلاع داده شود. شروطی نظیر شرط تصنیف اموال و شروط دوازدهگانه وکالت در طلاق به زن که در سند ازدواج نوشتهشده است. برای آشنایی با شروط ضمن عقد کلیک کنید.
این شرط به این موضوع اشاره دارد که شوهر متعهد میگردد در صورتی که طلاق به خواسته وی باشد. نیمی از اموالی که در زمان ازدواج به دست آورده است اعم از اموال منقول یا غیرمنقول را به همسرش انتقال دهد. البته باید توجه داشت که در صورتی که درخواست طلاق از جانب مرد به علت ترک نمودن زندگی توسط زن باشد این شرط اجرا نخواهد شد.
مطابق با این شرط مرد به همسرش وکالت میدهد. تا زن در صورت وجود برخی از شرایط مثل جنون مرد یا عدم توانایی مرد در ایجاد رابطه، طلاق خود را از زوج بگیرد. استفاده از این وکالت میتواند با دریافت مهریه و یا بخشش مهریه اتفاق بیفتد.
شروط دوازدهگانه وکالت در طلاق شامل موارد زیر میشود:
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سند ازدواج چیست ؟
سند ازدواج یک سند رسمی است که نشاندهنده وقوع عقد ازدواج دائم یا موقت میان زوجین است.
آیا امکان درج هر شرطی از طرف زوجین در سند ازدواج وجود دارد ؟
بله طرفین عقد ازدواج میتوانند هر شرطی که لازم میدانند در صورتی که مخالف با مقتضای عقد نکاح نباشد در ضمن عقد ذکر کنند.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: سند ازدواج
درخواست کد فراگیر از طریق کدام سامانه انجام میشود؟ این کد برای چه کارهایی نیاز است؟ اگر شما از افرادی هستید که قصد دارید فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشید احتمالاً نام کد فراگیر به گوشتان آشنا است. اولین سؤالی که برای یک مخاطب بعد از شنیدن نام کد فراگیر به وجود میآید این است که اصلاً کد فراگیر چیست؟ در ادامه این مطلب به معرفی کد فراگیر و نحوه دریافت آن پرداختهایم.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: درخواست کد فراگیر
اگر شما جزو کسانی هستید که در بازار فعالیت میکنید و به عبارتی فعالیت تجاری اقتصادی دارید قطعاً با اصطلاح کد فراگیر آشنایی دارید. در تعریف از کد فراگیر باید بگوییم که این کد برای اتباع غیر ایرانی است. اتباع خارجی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند یک کد فراگیر به آنها تخصیص میگردد. کد فراگیر هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی یعنی شرکتها و مؤسسات صادر میشود.
برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.
برای درخواست کد فراگیر ابتدا وارد سامانه کد فراگیر به نشانی irsherkat.ssaa.ir شوید. سپس با توجه به اینکه کد فراگیر را برای شخص حقیقی (شخصی) و یا شخص حقوقی(شرکتی) میخواهید، گزینه ارائهشده در سایت را انتخاب کنید.
تمام توضیحات لازم و مدارک و قوانین در سامانه کد فراگیر نوشتهشده است. لازم است که بهطور کامل این توضیحات و قوانین را مطالعه کنید. چراکه ممکن است هنگامیکه شما قصد ثبتنام برای درخواست کد فراگیر را داشته باشید قوانین تغییر کرده باشد.
بعد از خواندن دقیق قوانین و توضیحات در صفحه درخواست کدفراگیر سامانه مشخصات لازم را تکمیل کنید. و همچنین مدارک لازم را در همین قسمت بارگذاری نمایید. سپس گزینه ثبت را انتخاب نمایید.
بعد از انجام مرحله آخر کد رهگیری به شما داده می شود. شما میتوانید با استفاده از این کد رهگیری، از روند صدور کد فراگیر خود مطلع گردید.
همه اتباع خارجی که به ایران میآیند برای اینکه بتوانند فعالیت اقتصادی و مالیاتی داشته باشند نیازمند کد فراگیر هستند. همچنین اگر اتباع خارجی قصد داشته باشند در ایران شرکتی ثبت کنند و از طریق شرکت فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشند. بازهم به عنوان یک شخص حقوقی باید کد فراگیر دریافت نمایند. با این اوصاف میتوان گفت که دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی اجباری است. بنابراین اگر شما تبعه خارجی هستید و قصد ثبت شرکت شروع فعالیت اقتصادی را دارید حتماً باید جهت اخذ کد فراگیر اقدام نمایید. برای آشنایی با نحوه دریافت کارت بازرگانی کلیک کنید.
یکی از نکات مهم در مورد کد فراگیر این است که کد فراگیر منتظر به فرد میباشد. درواقع باید گفت کد فراگیر برای اتباع خارجی مانند کد ملی برای اتباع ایرانی است. همانگونه که هر ایرانی یک کد ملی به خصوص و منتظر به فرد برای خود دارد. کد فراگیر نیز برای هر تبعه خارجی به صورت منحصر به فرد ایجاد میشود.
از طرفی یکی دیگر از ویژگیهای کد ملی برای اتباع ایرانی این است که با استفاده از کد ملی میتوان اشخاص را شناسایی کرد. درواقع کد ملی برای اتباع ایرانی یکی از مدارک مهم هویتی است. کد فراگیر نیز برای اتباع خارجی چنین کارکردی دارد. یعنی این کد علاوه بر این که منتظر به فرد است موجب شناسایی افراد نیز میشود. کد فراگیر یکی از مدارک و نشانههای هویتی برای اتباع خارجی بهحساب میآید.
کد فراگیر چه کاربردهایی دارد؟ یا به عبارتی میتوان پرسید که به چه علت و در چه زمانی اتباع خارجی باید برای دریافت این کد اقدام نمایند؟ کد فراگیر کاربردهای متنوعی دارد که عبارت است از:
برای ثبت درخواست کد فراگیر شما باید یک عکس پرسنلی و پاسپورت ارائه دهید. همچنین برای اشخاص حقوقی باید اطلاعات مربوط به مدیر عامل و شرکت و مدارک ان ها ارائه شود.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
کد فراگیر چیست ؟
کد فراگیر به اتباع خارجی حقیقی یا حقوقی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند اختصاص داده میشود.
درخواست کد فراگیر چگونه انجام میشود ؟
برای ثبت درخواست کدفراگیر کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا تمامی امور به راحتی انجام شود.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: درخواست کد فراگیر
جرم برق دزدی با وارد شدن برخی صنایع سود ده مثل ماینینگ رواج زیادی پیدا کرده است. قانونگذار در مقابل برق دزدی ها برای حفظ نظم و امنیت جامعه قوانینی را تنظیم مینماید. و اگر افراد این قوانین را نقض کنند مرتکب جرم شده و مطابق با قانون مجازات اسلامی مجازات میشوند. عمل برق دزدی یعنی استفاده از برق دیگران بدون اجازه قانونی، یک جرم است. بنابراین مرتکبان مطابق با قانون مجازات میشود. در ادامه به جرم برق دزدی و مجازات آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.
منبع: جرم برق دزدی و مجازات آن
دزدی یا سرقت انواع مختلفی دارد. و به معنای برداشتن مال دیگری و یا ربودن مال دیگری بدون اجازه مالک آن میباشد. سرقت انواع مختلفی دارد مثل سرقت خودرو، سرقت لوازم منزل، کیف قاپی و غیره. برق دزدی یا سرقت برق یکی از انواع سرقت میباشد و در دسته سرقتهای خدماتی قرار میگیرد.
هنگامی محقق میشود که فردی بدون اجازه قانونی و بدون پرداخت حق انشعاب اقدام به بهرهگیری از برق نمایند. سرقت برق جرم است و شاکی میتواند با طرح دعوا در مراجع قضایی از مرتکب جرم شکایت نماید. در صورتی که جرم برق دزدی اثبات شود مجرم مطابق با قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد شد. بنابراین اگر فردی به صورت غیرمجاز از برق یا گاز و یا خدمات دیگر استفاده نمایند جرم محقق میگردد و فرد شامل مجازات قانونی میشود. برای آشنایی بیشتر با راه های اثبات سرقت کلیک کنید.
برای اینکه یک جرم به عنوان مثال جرم سرقت، محقق شود باید ارکان جرم در عمل انجام شده وجود داشته باشد. به عبارتی باید گفت که جرم فقط تنها با ربودن مال غیر محقق نمیشود. این که فرد از برق، آب و گاز بدون اجازه قانونی و بدون پرداخت حق انشعاب استفاده کند درواقع مرتکب جرم سرقت شده است. قانونگذار در ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی به این مسئله به صراحت پرداخته است. در این ماده قانونی بیان شده که افراد اگر بدون پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب و تلفن، اقدام به استفاده غیرمجاز از این خدمات نمایند درواقع مرتکب جرم سرقت شدهاند.
نکته قابل توجه این است که ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی تنها در خصوص سرقت از برق نمیباشد. بلکه موضوع این ماده شامل سرقت از برق، آب و فاضلاب، گاز و تلفن میشود. بنابراین امکان محقق شدن جرم سرقت در خدمات نامبرده نیز وجود دارد. البته با تصویب قانون مجازات مصرفکنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در سال ۱۳۹۶، ماده ۶۶۰ قانون مجازات منسوخ شده است. با این وجود قانون مجازات مصرفکنندگان غیرمجاز آب و برق نیز به صورت تفصیلی همان موضوع ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی را بیان میدارد. این قانون در ۷ ماده و جهت تعیین مجازات مرتکبین جرم شرقت از برق، آب و فاضلاب، گاز و تلفن در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید.
قانونگذار برای افراد شاکی این حق را قائل شده که بتوانند از آن شخص که بدون اجازه آنها از انشعاب و کنتور برق شاکی استفاده غیرمجاز نمودند، با ارائه شکواییه سرقت برق در مراجع قضایی اقدام به طرح دعوا کنند.
دادگاه نیز با بررسی شکایت حکم لازم را در خصوص سرقت برق صادر مینماید. بنابراین اگر شما با مشکل برق دزدی روبهرو هستید. میتوانید با مراجعه به محاکم قضایی صالح به طرح شکایت علیه فردی که برق دزدی مینماید، اقدام نمایید. و دادگاه نیز با بررسی ادله و صحت ادعای شما حکم مقتضی را صادر مینماید. و مرتکب جرم سرقت برق را مطابق با مجازات تعیینشده در قانون مجازات اسلامی محکوم مینماید.
به عنوان مثال تصور کنید همسایه شما در کوچه با وصل کردن یک سیم به سیم انتقال برق بدون اینکه اجازه قانونی و کنتور داشته باشد در حال استفاده از برق است. دراینجا عمل همسایه شما یک عمل غیرمجاز و غیرقانونی است، جرم سرقت برق را محقق مینماید. شما میتوانید در صورت چنین رخدادی از همسایه خود در دادگاه کیفری یا دادسرا شکایت نماید.
مجازات سرقت از برق شامل جبران خسارت وارده در اثر استفاده غیرمجاز از برق میشود. و همچنین علاوه بر جبران خسارت وارده شامل جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارد آمده نیز میگردد. خوب است بدانید اگر مرتکب جرم سرقت برق یکی از مأمورین شرکت برق باشد. مجازات این مجرم تشدید شده و به حداکثر مجازات تعیین شده در قانون محکوم خواهد شد. برای آشنایی با مجازات سرقت کلیک کنید.
در نتیجه قانونگذار در قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات مصرفکنندگان غیرمجاز آب و برق، مجازات جرم سرقت برق را به جزای نقدی یک یا دو برابر خسارت وارده تعیین کرده است. و همچنین علاوه بر مجازات نقدی، فرد مجرم باید تمام خساراتی که در اثر استفاده غیرقانونی از برق به دیگران وارد کرده را نیز جبران نماید. در اینجا اگر مأمور برق مرتکب چنین جرمی شود به شدیدترین حالت مجازات یعنی پرداخت دو برابر خسارات وارده بهعنوان جزای نقدی و همچنین جبران خسارات وارده محکوم خواهد شد.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
جرم برق دزدی چیست ؟
برق دزدی یا سرقت برق یکی از انواع سرقت میباشد و هنگامی محقق میشود که فردی بدون اجازه قانونی و بدون پرداخت حق انشعاب اقدام به بهرهگیری از برق نمایند.
مجازات سرقت برق چیست ؟
مجازات سرقت از برق شامل جبران خسارت وارده در اثر استفاده غیرمجاز از برق میشود. و همچنین علاوه بر جبران خسارت وارده شامل جزای نقدی معادل یک تا دو برابر خسارت وارد آمده نیز میگردد.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: جرم برق دزدی و مجازات آن
آیا شما اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران را میشناسید؟ اتحادیههای اصناف شامل نفراتی میشوند اهداف مشترکی دارند و در راستای احقاق حقوق حرفه و پیشه مورد نظر خود فعالیت مینمایند. در ادامه این مطلب سعی داریم به معرفی اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران بپردازیم.
برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران
اتحادیه صنف حق العملکاران یا بار فروشان میوه و تره بار تهران در سال ۱۳۳۱ تاسیس شده است. این اتحادیه مانند سایر اتحادیههای اصناف متشکل از افراد خوشنام و فعال در همین صنف میباشد. هدف از تشکیل اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران ایجاد همکاری میان کاسبان این صنف و حمایت از حقوق صنفی این رسته است. این اتحادیه موظف است ارائه خدمات به مصرفکنندگان را بهبود ببخشد و اجرای قوانین و آییننامههای نظام صنفی را در این رسته بر عهده بگیرد.
اداره امور داخلی اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران بر عهده اعضای هیئتمدیره اتحادیه میباشد. اعضای هیئتمدیره هر ۴ سال یکبار و با رای شاغلین در صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران انتخاب میشوند. در حال حاضر اعضای فعلی اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران عبارت هستند از آقایان:
جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.
اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران در میدان بزرگ میوه و ترهبار تهران، ضلع غربی مسجد سیدالشهدا(ع) واقع شده است. شما میتوانید برای برقراری تماس تلفنی با این اتحادیه به شمارههای زیر تماس حاصل نمایید:
۵۵۰۲۹۲۶۸_۰۲۱
۵۵۰۲۹۳۲۹_۰۲۱
۵۵۵۱۶۵۸۷_۰۲۱
۵۵۵۱۶۶۴۲_۰۲۱
۵۵۵۱۶۴۷۵_۰۲۱
اتحادیههای اصناف وظایف مشابهی دارند. مهمترین و بدیهیترین وظیفه یک اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید آن و نظارت بر فعالیت دارندگان این جواز میباشد. وظایف تمامی اتحادیههای اصناف مانند اتحادیه صنف حق العمل کاران میوه و تره بار تهران توسط قانون نظام صنفی تعیین شده است. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی در شانزده بند به طور کامل وظایف و خدمات اتحادیههای اصناف مانند اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران را شرح داده است.
اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.
همانطور که گفتیم خدمات و وظایف اتحادیههای اصناف مانند اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران مشابه یکدیگر است. که این وظایف و خدمات به طور کامل در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی شرح داده شده است. برخی از این وظایف ذکر شده در قانون عبارتاند از:
شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که قصد عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران را دارید. برای عضویت در اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران ابتدا باید به راهاندازی یک واحد صنفی در این رسته و در شهر تهران اقدام نمایید. راهاندازی قانونی یک واحد صنفی مستلزم دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه میباشد.
برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.
جهت دریافت جواز به اتحادیه صنف حق العملکاران میوه و تره بار تهران درخواست ارائه نمایید. این اتحادیه با در نظر گرفتن ضوابط و پس از بررسی شرایط شما اجازه صدور جواز کسب را صادر مینماید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی مجوز کسب صادر مینماید. بنابراین شما با دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران عضوی از این اتحادیه خواهید شد.
لازم به ذکر است پیش از صدور جواز کسب، متقاضی باید دورههای آموزشی لازم را بگذراند. و در آزمون پایانی این دورهها شرکت نموده و نمره قبولی کسب نماید. در پایان دورههای آموزشی لازم برای صدور جواز کسب و قبولی در آزمون، گواهینامه پایان دوره به متقاضی اعطا میگردد.
برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.
برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.
اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
اتحادیه صنف حقالعملکاران یا بارفروشان میوه و ترهبار تهران در سال ۱۳۳۱ تاسیس شده است.
مهمترین وظیفه اتحادیه صنف حقالعملکاران میوه و ترهبار تهران چیست ؟
مهمترین و بدیهیترین وظیفه یک اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید آن و نظارت بر فعالیت دارندگان این جواز میباشد.
عضویت در اتحادیه صنف حق العملکاران میوه و تره بار تهران به چه صورت انجام میگیرد ؟
راهاندازی یک واحد صنفی در این رسته، دریافت جواز کسب از اتحادیه، پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل