مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

قانون گزینش

از سری مراحلی که شخص باید در مسیر استخدام در دولت از سر گذرانده و سپری کند، ضوابط عمومی گزینش است. بر اساس این ضوابط، شخص واجد صلاحیت کافی جهت کار در بخش مورد نظر انتخاب می‌شود. از آن جایی که استخدام و گزینش در دولت باید به درستی و مطابق قانون انجام شود، ابتدا قانون گزینش معلمان، جهت استخدام معلمان تصویب شد که بعد‌ها‌ این قانون به تمامی کارمندان دولت تسری پیدا کرد و امروزه مبنای استخدام قرار گرفته است. در این مقاله به ذکر ضوابط عمومی گزینش و هم چنین افراد تحت نظارت این ضوابط می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 منبع : قانون گزینش

گزینش عمومی کارکنان دولت

مطابق ماده یک قانون گزینش، استخدام و گزینش معلمان و کلیه کارکنان آموزش و پرورش، مطابق و طبق فرمان امام خمینی و شرح ذکر شده در این ماده صورت می‌گیرد.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۵، قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به کارکنان بقیه سازمان‌ها‌، وزارت خانه‌ها‌، شرکت‌ها‌ و موسسات دولتی تسری یافت.

بر اساس این تسری، گزینش کارکنان تمامی وزارتخانه‌ها‌، سازمان‌ها‌، موسسات دولتی، شرکت‌ها‌ی ملی نفت و گاز و پتروشیمی، کلیه استانداری‌ها‌، سازمان صنایع ملی ایران، جمعیت هلال احمر، شهرداری‌ها‌، سازمان تامین اجتماعی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دفتر رئیس جمهور، دفتر رئیس قوه قضاییه، دفتر معاون رئیس جمهور، دیوان محاسبات کشور، اداره قوانین مجلس شورای اسلامی، دفتر هیئت دولت، اداره کل حقوقی، اداره کل قوانین و مقررات کشور، اداره کل امور مجلس، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران الزامیست.

همچنین گزینش بانک‌ها‌، شرکت‌ها‌، موسسات دولتی که طبق قانون باید نام آن‌ها‌ ذکر شود، شرکت‌ها‌ و موسسه‌ها‌یی که کل یا بخشی از بودجه آن‌ها‌ از بودجه عمومی فراهم می‌شود، کارکنانی که مامور فعالیت در دستگاه‌ها‌یی می‌شوند که تحت نظر قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش قرار ‌دارند یا به آن‌ها‌ منتقل می‌شوند و در آخر گزینش کلیه نهاد‌ها‌ی انقلاب اسلامی منطبق بر قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

قانون و ضوابط عمومی گزینش و استخدام

بر اساس ماده ۲ قانون گزینش، استخدام کارکنان آموز‌ش و پر‌ورش، مدرسه‌ها‌ی غیرا‌نتفاعی، سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها‌ی پیرو مانند داوطلبین مرکزها و دانش‌سراهای تر‌‌بیت معلم، بورسیه شدگان داخلی و خارجی، اعزام ماموران ثابت، ماموران و منتقلان دیگر دستگاه‌ها‌ جهت مشاغل آموزشی و غیرآموزشی، علاوه بر اینکه به یک سری شروط اولیه استخدام مانند دارا بودن شایستگی و صلاحیت علمی، و هم چنین توانایی روحی و جسمی نیاز دارد، تابع یک سری اصول و شرایط عمومی و کلی گزینش اخلاقی، اعتقادی و سیاسی دیگر نیز به شرح زیر است:

۱- اعتقاد داشتن به دین روشنگر اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲- التزام عملی نمودن به احکام دین اسلام.

۳- معتقد بودن به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور.

۴- مشهور نبودن به فساد اخلاقی و آشکار انجام دادن گناه.

۵- نداشتن سابقه در وابستگی به تشکیلات و طرفداری از حزب‌ها‌، سازمان‌ها‌ و گروه‌ها‌یی که مخالفت ‌آن‌ها‌ با قانون از سمت مقامات صالحه گزارش شده است یا می‌شود، مگر اینکه توبه کنند و توبه‌شان ثابت شود.

۶- نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر.

۷- نداشتن سابقه اعتیاد به مواد مخدر.

سایر نکات قانونی

قابل ذکر است که اقلیت‌ها‌ی مذهبی که در قانون اساسی تصریح شده‌اند نیز از لحاظ عملی و با رعایت و انجام قوانین و مقررات مربوط، تابع و مطیع شرایط خاصی هستند و نباید آشکارا احکام اصلی را نقض کنند.

همچنین بر اساس تبصره ۲ این ماده، استخدام ایثارگران در اولویت قرار دارد و هنگامی که استخدام و گزینش با محدود بودن ظرفیت و فراوانی متقاضیان مواجه باشد، ملاک‌ها‌یی که بر سایر ضوابط اولویت و تقدم دارند مانند مناطق محروم، فعالیت و شرکت در نهاد‌ها‌ی انقلاب، حضور در نماز جمعه، داشتن پوشش چادر برای خواهران برای گزینش اعمال می‌شود.

مطابق تبصره ۳ نیز تشخیص دادن بند ۵ مسئولیت وزارت اطلاعات و در بقیه موارد مسئولیت هیئت عالی گزینش است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قانون گزینش، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قانون گز‌ینش پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 منبع : قانون گزینش

اسناد تجاری

موضوعی که در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم اسناد تجاری می‌باشد. پیش از بیان هر نکته و مطلبی در این خصوص باید به تعریف سند تجاری بپردازیم. در مواد قانونی بیان شده است که سند تجاری نوشته‌ای است که در مقام دفاع یا دعوا می‌توان به آن استناد کرد و همچنین این امکان وجود دارد که از طریق سند مواردی مثل عمل حقوقی و یا یک قرارداد و یا یک تعهد را اثبات کرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : اسناد تجاری

طبقه‌بندی اسناد

در خصوص اسناد طبقه‌بندی‌های متعددی وجود دارد یکی از این طبقه‌بندی‌ها تقسیم اسناد به اسناد عادی و رسمی می‌باشد و همان طور که گفته شد این طبقه‌بندی تنها طبقه‌بندی اسناد نیست. طبقه‌بندی‌ای که موضوع مورد بحث ماست تقسیم اسناد به اسناد تجاری و اسناد غیر‌تجاری می‌باشد.

بررسی اسناد رسمی و عادی

اگر بخواهیم تعریفی از این دو سند ارائه دهیم باید به تفاوت آن‌ها با یکدیگر اشاره کنیم چرا که در این صورت تعریف آن‌ها ملموس‌تر خواهد بود. تفاوتی که این دو سند با یکدیگر دارند از این قرار است که سند رسمی در دفاتر ثبت اسناد و املاک تنظیم می‌شود ولی سند عادی را افراد عادی تنظیم می‌کنند. یعنی دفاتر ثبت اسناد و املاک برای تنظیم سند رسمی صلاحیت دارند و دقیقا مطابق مواد قانونی اقدام به تنظیم سند رسمی می‌کنند و این در حالی است که در خصوص سند عادی افراد عادی می‌توانند به تنظیم آن اقدام کنند. به این صورت که بدون هیچ گونه دخالتی از سوی ماموران رسمی در دفاتر املاک اسناد عادی مانند مبایعه‌نامه را تنظیم می‌کنند.

توصیه می‌کنیم مقاله سند عادی را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله سند رسمی را مطالعه نمایید.

بررسی اسناد تجاری و غیرتجاری

پیش از بیان هر مطلبی باید بیان کنیم که منظور از اسناد تجاری چه نوع سندی می‌باشد. منظور ما از اسناد تجاری اسنادی چک، برات و سفته می‌باشد. از این اسناد در روابط بازرگانی استفاده می‌شود. نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه کرد این است که در معنای خاص اسناد تجاری‌ای که مورد حمایت قانونگذار قرار می‌گیرد اوصاف و ویژگی‌های خاصی را دارند که در ادامه به بررسی اوصاف و ویژگی‌های خاص آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی اسناد تجاری

اسناد تجاری در معنای خاص قابل نقل و انتقال می‌باشند

شخصی که دارنده سند تجاری است به سبب این ویژگی می‌تواند سند تجاری را در اختیار شخص دیگری قرار بدهد و این کار با سهولت انجام می‌شود.

شرایط شکلی خاص اسناد تجاری

اهمیت شرایط شکلی اسناد تجاری به این جهت است که اگر در تنظیم اسناد تجاری این شرایط رعایت نشود سند مذکور حمایت قانون را نخواهد داشت. همانطور که مشاهده می‌کنید اگر یک سری شرایط رعایت نشود سند مذکور همچنان سند باقی خواهد ماند و تنها ضمانت اجرا این خواهد بود که مانند اسناد تجاری که شرایط را رعایت می‌کنند مورد حمایت قانون قرار نمی‌گیرند.

در ادامه سفته را از لحاظ شرایط شکلی مورد بررسی قرار می‌دهیم. در خصوص سفته باید توجه کنیم که تاریخ صدور سفته تاریخ پرداخت آن و همچنین مبلغ باید تماماً به حروف نوشته شود. این یکی از شرایط شکلی در خصوص سفته بود که اگر رعایت نشود سفته دیگر سند تجاری محسوب نمی‌شود و مورد حمایت خاص قانون قرار نمی‌گیرد و از آن تنها به عنوان یک سند مدنی استفاده می‌شود.

اسناد تجاری از مزایای قانونی خاص برخوردارند

کسی که سند تجاری را در دست دارد در صورتی که بخواهد دعوایی را اقامه کند حق انتخاب دارد در خصوص دادگاه‌هایی که می‌تواند به آن‌ها مراجعه کند. همانطور که می‌دانیم شخصی که خواهان است یعنی شخصی که می‌خواهد دعوا را اقامه کند باید به دادگاه صالح رجوع کند. در خصوص اسناد تجاری این امتیاز برای دارندگان آن‌ها وجود دارد که می‌توانند به دادگاه محل اقامت خوانده مراجعه کنند. منظور از خوانده شخصی است که دعوا قرار است بر علیه او اقامه شود. همچنین این امکان را دارند که به دادگاهی رجوع کنند که در محل ثبت سند واقع شده است. همچنین این امکان برای آن‌ها وجود دارد که به دادگاهی مراجعه کنند که گواهی عدم پرداخت در حوزه آن صادر گشته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد تجاری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اسناد تجاری پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

اسناد تجاری

منبع : اسناد تجاری

جریمه مصرف مواد مخدر

در سال‌های اخیر جرایم مرتبط با مواد مخدر رواج بیشتری یافته است. مواد مخدر به هر ماده خالص یا ترکیب شده‌ای گفته می‌شود که باعث اعتیاد و وابستگی افراد می‌شود، به همین دلیل مواد مخدر می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی بدن انسان بگذارد. قانون‌گذار همواره به منظور جلوگیری از افزایش جرایم مرتبط با مواد مخدر، برای مرتکبین مجازات‌هایی را پیش‌بینی کرده است. در ادامه به بررسی جریمه مصرف مواد مخدر و همچنین بررسی مواد قانونی مربوط به آن مطابق قانون مبارزه با مواد مخدر می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : جریمه مصرف مواد مخدر

استعمال مواد مخدر

طبق ماده ۱ قانون مبارزه با مواد مخدر مصرف مواد مخدر به هر شکل و طریقی جرم محسوب شده مگر در مواردی که قانون استثنا نموده باشد.
منظور از مصرف مواد مخدر هر گونه عملی است که نتیجه‌اش ورود مواد مخدر به بدن می‌باشد. استعمال مواد مخدر به طرق مختلفی صورت می‌گیرد.
برای تحقق جرم استعمال مواد مخدر لازم نیست که این کار به دفعات و در طول زمان صورت گیرد، به همین دلیل با یک بار کشیدن مواد مخدر، جرم استعمال هم صورت می‌گیرد.

مجازات معتادان | جریمه مصرف مواد مخدر

معتادانی که اعتیاد را ترک یا درمان ننمایند مجرم هستند و معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیادی که از تکالیف ناظر بر ترک اعتیاد تخلف نمایند، به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه محکوم می‌گردند.

استعمال مواد مخدر توسط افراد غیر معتاد | جریمه مصرف مواد مخدر

طبق ماده ۱۹ قانون مبارزه با مواد مخدر استعمال مواد مخدر توسط افراد غیر معتاد جرم محسوب شده و برای آن هم مجازات تعیین شده است. مرتکبین این جرم به بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا پنج میلیون ریال جزای نقدی و یا به پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌گردند.

دایر و یا اداره کردن مکانی به منظور استعمال مواد مخدر یا روان گردان‌های صنعتی غیر‌دارویی

طبق ماده ۱۴ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات مرتکبین پنج تا ده میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا دو سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی می‌باشد.
البته مجازات تکرار این جرم، دو تا چهار برابر مجازات بار اول خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات مصرف مواد مخدر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مجازات مصرف مواد مخدر پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

منبع : جریمه مصرف مواد مخدر

تفویض اختیار

در همه ادارات دولتی و خصوصی دیده ‌می‌شود که برخی از کارمندان آن اداره دارای مقام‌ بالاتری هستند و اختیارات بیشتری دارند. این افراد در واقع دارای مدارک تحصیلی با رتبه‌های بالاتری ‌می‌باشند و از آنجا که تخصص‌های ارزشمندی دارند در اداره نیز صاحب اختیارات بیشتری هستند. اما در برخی موارد دیده ‌می‌شود که فرد دارای اختیار از پس تمام اموری که به او محول شده است شخصا بر ‌نمی‌آید که در این صورت قوانین به خصوصی برای او وضع خواهند گردید. در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص تفویض اختیار ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : تفویض اختیار

تفویض اختیار چیست‌‌ ؟

شاید شما نیز بارها شنیده باشید که افراد ‌می‌توانند تفو‌یض اختیار کنند ولی ندانید که معنی اینکار چیست که در این مورد باید بگوییم هرگاه فردی اختیارات بسیار زیادی دارد امور بیشتری به او محول ‌می‌شود‌ ولی ممکن است نتواند تمام این امور را به تنهایی به انجام برساند که در این صورت قانون به او اجازه ‌می‌دهد بخشی از اختیارات خود را به معاون یا مشاور خود بدهد تا بتواند به تمام امور رسیدگی کند و آن‌ها را به سرانجام برساند که در این صورت ‌می‌گویند فرد تفو‌یض اختیار نموده است.

برای مثال یک وزیر وظیفه دارد که ‌تمام امور مربوط به وزارت خانه را به انجام برساند اما از آنجایی که انجام این امور توسط او ممکن نیست او بخشی از اختیارات خود را به معاون یا همکارانش ‌می‌دهد تا در انجام امور به او کمک کنند و در واقع تفو‌یض اختیار ‌می‌نماید.

شرایط صحت تفویض اختیار

برای اینکه تفو‌یض اختیار صحیح باشد و به درستی انجام گیرد فرد ‌می‌بایست شرایط آن را در نظر بگیرد و به خوبی به آن‌ها عمل کند. شرایط صحت تفو‌یض اختیار به شرح زیر ‌می‌باشند:

  • فرد ‌می‌بایست تنها بخشی از اختیارات خود را به فرد دیگر بدهد و در صورتی که همه اختیاراتش را به فرد دیگر بدهد تفو‌یض اختیار نکرده است و این به معنای استعفای او تلقی ‌می‌شود.
  • فرد ‌نمی‌تواند اختیارات اساسی خود که فقط مختص جایگاه او هستند را به شخص دیگری محول کند، برای مثال یک رئیس جمهور ‌نمی‌تواند اداره امور کشور را به افراد دیگر واگذار نماید.
  • فرد ‌می‌بایست تفو‌یض اختیار را به صورت کتبی انجام دهد زیرا فردی که به او اختیارات داده ‌می‌شود در واقع دچار افزایش صلاحیت شده است و ‌می‌بایست حتما افزایش صلاحیت او به صورت کتبی انجام گیرد.

تفویض اختیار پس از فوت فرد

اگر فردی که اقدام به تفو‌یض اختیار نموده است فوت کند طبق قانون تمام اختیاراتی که به معاون یا همکارش واگذار کرده از او سلب ‌می‌شوند زیرا این اختیارات در صورت فوت فرد دیگر وجود ندارند و ‌می‌بایست جایگاه او به صورت قانونی به فرد دیگری برسد.

سوالات متداول

آیا ‌می‌توان تمام اختیارات را تفو‌یض نمود‌‌ ؟

خیر تنها بخشی از اختیارات قابل تفو‌یض هستند.

تفو‌یض اختیار به صورت کتبی انجام ‌می‌شود یا شفاهی‌‌ ؟

تفو‌یض اختیار حتما کتبی صورت ‌می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تفو‌یض اختیار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تفو‌یض اختیار پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

منبع : تفویض اختیار

پرداخت بیمه تامین اجتماعی

آیا می‌دانید نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی به چه صورت است؟ و آیا می‌دانید که می‌توان به صورت غیر‌حضوری و بدون بیرون رفتن از خانه این کار را انجام داد؟ از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت بیمه ممکن است این باشد که بدون حاضر شدن در شعب تامین اجتماعی بتوان این کار را انجام داد و بیمه را پرداخت کرد. ما در ادامه با چگونگی پرداخت این بیمه و روش‌های مختلف پرداخت آشنا می‌شویم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 

بیمه تامین اجتماعی

در توضیح بیمه می‌توان اینطور گفت که می‌تواند یک تضمینی برای زندگی آتی افراد محسوب شود. یکی از سازمان‌های مهم بیمه، سازمان بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.

بیمه‌های تامین اجتماعی تقسیم می‌‌شود به بیمه اجباری، خویش فرما و بیمه‌های خاص و بیمه اجباری. همان طور که از اسم بیمه اجباری و بیمه خویش فرما پیداست، این دو با هم تفاوت دارند و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن دو در پرداخت بیمه توسط شخص و دولت می‌باشد.

بیمه شدگان اجباری به صورت شخصی بیمه خود را پرداخت نمی‌کنند بلکه کارفرمایان لیست بیمه را به صورت ماهانه برای آن‌ها رد می‌کنند.

نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی

پرداخت بیمه به چند صورت امکان‌پذیر است که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

عابربانک‌ها

در این روش شما مجاز به مراجعه به یکی از دستگاه‌های عابربانک رفاه، ملی، صادرات، کشاورزی، ملت، تجارت و سپه می‌باشید. البته نحوه پرداخت حق بیمه در هر یک از این عابربانک‌ها تفاوت به خصوصی ندارد.

به کمک این روش شما تنها با استفاده از رمز اول بانکی خود قادر به پرداخت حق بیمه بدون نیاز به رمز پویا می‌باشید.

نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که اصلا مهم نیست که کارت بانکی شما مربوط به کدام بانک است زیرا همه کارت‌های عضو شتاب در عابربانک‌ها قابلیت پرداخت حق بیمه را دارند.

نکته بعدی این است که حتما دقت داشته باشید که شناسه پرداخت و مبلغ را درست وارد نمایید و در هنگام نوشتن شناسه پرداخت به هیچ وجه از خط فاصله استفاده نکنید.

در آخر برای اطمینان بیشتر از رسیدی که از بانک دریافت می‌کنید کپی بگیرید.

سایت بانک ملت

این روش یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پرداخت بیمه می‌باشد. برای این کار ابتدا وارد سایت بانک ملت شده و گزینه بانکداری الکترونیک را انتخاب کنید. پس از آن گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان‌ها را انتخاب نمایید و بعد سازمان تامین اجتماعی را انتخاب کنید.

در اینجا باید اطلاعاتی که از شما خواسته شده است را وارد کنید و بعد از آن وارد عملیات پرداخت شوید. در این قسمت عملیات پرداخت باید از رمز پویا یا همان رمز یک بار مصرف استفاده نمایید.

اطلاعات را وارد کرده و بعد از آن گزینه صحت اطلاعات تایید می‌گردد را انتخاب کرده و گزینه تایید را بزنید و بعد از آن وارد صفحه پرداخت الکترونیکی بانک ملت شوید.

استفاده از تلفن همراه

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت بیمه استفاده از کد‌های دستوری می‌باشد. تنها باید کد مخصوص را وارد کرده و گزینه پرداخت الکترونیکی حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را وارد کنید. پس از آن باید اطلاعات قبض را ثبت کرده و بعد با هر یک از کارت‌های عضو شتاب پرداخت خود را انجام دهید.

تلفن بانک رفاه | پرداخت بیمه تامین اجتماعی

در این روش شما به رمز پویا احتیاج دارید. با تلفن شماره تلفن بانک رفاه را شماره گیری نمایید. بعد از آن به راهنمایی‌های اپراتور گوش داده و کارهایی را که می‌گوید طبق درخواست خود انجام دهید. بعد از تمام کارها و پرداخت مبلغ بیمه، یک کد پیگیری برای شما خوانده می‌شود که حتما آن را یادداشت نمایید.

شعب سازمان تامین اجتماعی | پرداخت بیمه تامین اجتماعی

اگر به هر دلیلی نتوانستید با یک از روش‌های گفته شده حق بیمه خود را پرداخت کنید آخرین کار مراجعه به یکی از شعب سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه تامین اجتماعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.