وقتی چند نفر به صورت مشترک اقدام به خرید یک مال مینمایند مالکیت آنها مشاع و مشترک خواهد بود. به چنین اموالی که چند مالک دارند مال مشاع میگویند. طبیعتاً هر شریک سهم مشخصی در مال مشاع دارد. اما گاهی ممکن است یک یا چند تن از شرکا از ادامه شراکت در مال مشاع با سایرین منصرف شوند. پرسش این است که آیا شریک میتواند بدون اجازه سایر شرکا اقدام به فروش مال مشاع نماید؟ آیا فروش مال مشاع جرم است؟ آیا در صورت فروش مال مشاع فروشنده مجازات میشود؟ در ادامه مقاله به جرم و مجازات فروش مال مشاع میپردازیم. برای آشنایی با نحوه فروش ملک مشاع کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: مجازات فروش مال مشاع
خرید یک مال توسط چند نفر باعث ایجاد شراکتی میان افراد میشود و به آن مال نیز مال مشاع میگویند. هر یک از شرکا سهم مشخصی از مال مشاع خواهد داشت. طبق قانون هر یک از شرکا میتواند هرگونه تصرفی که بخواهد در سهم خودش انجام دهد. یعنی اگر یکی از شرکا اقدام به فروش سهم خود از مال مشاع نماید جرمی مرتکب نشده است و در واقع این عمل حق قانونی اوست. هر یک از شرکا حق دارند تمام سهم مشاع خود را از ملک مشاع و یا بخشی از سهم خود را بفروشند. خریدار نیز به اندازه سهم خریداری شده در هر ذره از ملک مشاع شریک است.
اما گاهی ممکن است یکی از شرکا علاوه بر تصرف در سهم خود از مال مشاع اقدام به فروش سهم سایر شرکا نیز بنماید. در این حالت فروش سهم دیگر شرکا در مال مشاع جرم میباشد. یعنی مالک مال مشاع قسمت مشخصی از کل ملک مشاع را به صورت مفروز و جدا شده از قسمتهای دیگر ملک بفروشد. در این صورت در واقع حق سایر مالکین در آن قسمت از ملک مشاع را ضایع کرده است. فروش مال مشاع و سهم شریک به این صورت فروش مال غیر در نظر گرفته میشود. لذا فروشنده به مشمول قوانین کیفری و مجازات فروش مال غیر میشود. برای آشنایی با نحوه الزام شریک به فروش ملک مشاع کلیک کنید.
برای درک بهتر مطلب تصور کنید 2 نفر یک ساختمان دو طبقه را خریداری کردهاند. درواقع هر کدام از شرکا صاحب سه دانگ از ساختمان میباشند. هر دوی این افراد در ذره ذره این ساختمان و تمام واحدها و طبقات ساختمان شریکاند. هر کدام از شرکا میتوانند تمام سهم خود از سه دانگ ساختمان یا بخشی از آن را بفروشند. مثلاً خریدار از یک شریک دو دانگ از ساختمان را خریداری مینماید. در این صورت خریدار به عنوان شریک جدید محسوب میشود. لذا شریک جدید نیز در ذره ذره ساختمان و تمامی واحدها و طبقات به اندازه دو دانگ خود سهم دارد.
حال اگر یکی از شرکا اقدام به فروش یک واحد از این ساختمان دو طبقه بنماید. یعنی یک واحد از آپارتمانهای ساختمان مشاعی را به صورت مستقل از سایر بخشهای ساختمان به خریدار بفروشد. در حالی که شریک دیگر او نیز در این واحد به میزان سه دانگ حق و سهم دارد. بنابراین فروشنده به سهم شریک خود در آن بخش از ساختمان تعدّی کرده است.
زمانی که شرکا تصمیم بگیرند به شراکت خود در مال مشاع پایان دهند میتوانند با افراز و تقسیم این ساختمان نسبت به سهم خود شراکتشان را تمام کنند. یعنی هر کدام از این دو شریک با توجه به سهم سه دانگی از ساختمان 2 طبقه میتوانند به صورت مستقل صاحب یک طبقه از ساختمان شوند. و بدین ترتیب به راحتی میتوانند یک واحد از آپارتمانهای طبقه خود را بفروشند. چرا که مالک تمام 6 دانگ آن واحد خواهند بود. بنابراین شرکا تا پیش از افراز مال مشاع و وجود شراکت در مال مشاع اجازه ندارند بخش مشخصی از ساختمان را بفروشند. اما میتوانند سهم خود را به فروش برسانند.
همانطور که اشاره کردیم شریک در مال مشاع با فروش سهم سایر شرکا در واقع مرتکب جرم فروش مال غیر شده است. لذا فرد متخلف مشمول مقررات کیفری و مجازات مربوط به فروش مال غیر میشود. مجازات فروش مال غیر طبق قانون شامل حبس و پرداخت جزای نقدی و رد مال به مالکش میباشد. حبس متخلف از یک سال تا هفت سال با توجه به شرایط و به تشخیص قاضی است.
جزای نقدی که متخلف محکوم به پرداخت آن خواهد بود معادل مالی است است که متخلف اقدام به تصرف و فروش آن کرده است. در صورتی که متخلف جزء کارکنان دولت باشد از خدمت در دولت به طور دائم محروم میشود. لازم به ذکر است در صورت آگاهی خریدار به عدم مالکیت فروشنده در فروش مال غیر دادگاه خریدار را نیز به عنوان معاون جرم تلقی میکند.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
آیا شریک در مال مشاع با فروش سهم خود از مال مشاع بدون اجازه سایر شرکا مرتکب جرم میشود ؟
خیر طبق قانون هر یک از شرکا حق دارند تمام سهم مشاع خود را از ملک مشاع و یا بخشی از سهم خود را حتی بدون اجازه سایر شرکا بفروشند. بنابراین با فروش سهم خود مرتکب جرم نمیشوند.
در چه صورتی فروش مال مشاع جرم تلقی میشود ؟
یکی از شرکا علاوه بر تصرف در سهم خود از مال مشاع اقدام به فروش سهم سایر شرکا نیز بنماید. در این حالت فروش سهم دیگر شرکا در مال مشاع جرم میباشد. فروش مال مشاع و سهم شریک به این صورت فروش مال غیر در نظر گرفته میشود.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: مجازات فروش مال مشاع
مرجع صادر کننده جواز کسب و مجوز سبزی خردکنی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش خرد کردن سبزی و تمیز کردن آن و … علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش سبزی خردکنی را گرفت میپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: مجوز سبزی خردکنی
پروانه کسب سندی است که نشان میدهد فرد صلاحیت ارائه خدمات تهیه و عرضه سبزی و خردکردن سبزی را دارد. برای هر شخصی که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف حلواسازان و عصار میباشد. به موجب این جواز میتوانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.
چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف حلواساز و عصار تهران مجوز لازم برای 12 رسته زیر صادر میکند.
1- تولید حلوا و حلوا ارده با حداقل متراژ 2000 مترمربع با کد آیسیک 154315
2- تولید مربا و شربت ساز و عصار با حداقل متراژ 500 مترمربع با کد آیسیک 151919/2
3- تولید و عرضه سرکه، ترشی،آبلیمو،آبغوره،خیارشور و سبزی خردکنی با حداقل متراژ 30 مترمربع با کد آیسیک 151919/3
4- دفتر فروش محصولات حلواساز،مرباساز،عصار، ترشی،آبلیمو، آبغوره، خیارشور و سبزی خردکنی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151919/4
5- تولید آبغوره و ترشی و آبلیمو با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151912
6- تولید عرقیات گیاهی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 242311
7- گلابگیری با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 242313
8- تولید ترشیجات و شوریجات با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151919/5
9- عصاری با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151414
10- تولید روغن به روش پرس سرد با حداقل متراژ 30 مترمربع با کد آیسیک 151418
11- تولید روغن از دانه های روغنی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151412
12- بسته بندی سبزیجات با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 2/154829
۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی
۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل میباشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.
۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب
۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی
۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال
۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.
۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی
۶- داشتن وسایل و تجهیزات متناسب و لازم
7- داشتن تاییدیه سازمان آتش نشانی و استقرار در مکان سرپوشیده برای رسته 2 و نصب وسایل ایمنی، ضدحریق و هواکش برای رسته 1 و 2 الزامی است.
۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
2) عکس سه در چهار متقاضی
3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی
۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی
5) گواهی عدم سوپیشینه
6) کارت بهداشت
7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه
جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.
هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروش سبزی خردکنی باید مراحل زیر را طی نماید:
۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروش سبزی خردکنی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست میتواند به صورت کتبی به اتحادیه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.
۲/ تکمیل فرمهای اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل فروش دیدن میکنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه میکنند.
۳/ هیئت مدیره جلسهای تشکیل میدهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی مینماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر میشود.
۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت میکند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر میشود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید میشود.
برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :
هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال
هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال
هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال
حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.900.000 ریال
حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال
از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش سبزی خردکنی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.
در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: مجوز سبزی خردکنی
این روزها با رشد بینظیر تکنولوژی نحوه ارائه کالا و خدمات نیز تغییر پیدا کرده است. در نتیجه فراگیری اینترنت و فضای مجازی بسیاری از مشاغل خدمات و کالاهای خود را به صورت اینترنتی و مجازی به مشتریان ارائه میدهند. البته اینترنتی شدن برخی مشاغل علاوه بر این که مزایایی دارد معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال امکان کلاهبرداری در بستر اینترنت و همچنین سرقت از این طریق به وجود میآید. بنابراین وجود یک اتحادیه برای نظارت بر امور کسب و کارهای اینترنتی و صدور مجوز برای مشاغل مجازی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی اتحادیه کسب و کارهای مجازی میپردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی و اطلاع از نحوه دریافت جواز کسب می توانید با متخصصین و کارشناسان با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: اتحادیه کسب و کارهای مجازی
امروزه به دلیل رشد تکنولوژی و همهگیری اینترنت روند ارائه خدمات و کالا بسیار تغییر کرده است. تعداد زیادی از افراد مشاغلی ایجاد کردند که خدمات و کالاهای خود را به صورت اینترنتی به مشتریان خود ارائه مینماید. اینترنتی شدن این امور در کنار مزایای خود معایبی نیز به همراه دارد. نظیر افزایش کلاهبرداریهایی که به صورت اینترنتی انجام میگیرد و یا سرقت اطلاعات حسابهای مشتریان که از این طریق انجام میشود. از طرفی مشتریان ممکن است در صورت معامله کردن با کسبوکارهایمجازی دچار ضرر گردند.
بنابراین ما نیازمند یک مرجع برای رسیدگی به امور کسب و کارهایمجازی هستیم که از تخلفات آنها جلوگیری نمایند و از طرفی در صورت ضرر، مشتریان بتوانند به این مرجع مراجعه نموده و شکایت خود را پیگیری کنند. اتحادیهکسب وکارهایمجازی به همین منظور ایجاد شده است. این اتحادیهبه کسب و کارهایاینترنتی ومجازی مجوز کسب اعطا میکند و از طرفی به شکایات و اعتراضات مشتریان نیز رسیدگی خواهد کرد. جهت دریافت جواز کسب از این مرجع کلیک کنید.
اتحادیهکشوری کسب و کارهایمجازی دارای یک سایت با آدرس ecunion.ir میباشد. این سایت بخشهای مختلفی دارد که خدمات و وظایف اتحادیهکسب و کارهایمجازی در آن به صورت اینترنتی ومجازی ارائه میشود. به عنوان مثال مشتریان با مراجعه به این سایت میتوانند از کسب و کارهایمجازی که دارای مجوز این اتحادیه نیز هستند شکایت کنند. علاوه بر ثبت شکایت علیه کسب و کارمجازی متخلف، پیگیری شکایت نیز از طریق سایت اتحادیه کسب و کارهایمجازی امکان پذیر است.
صدور مجوز و همچنین پیگیری صدور آن و قوانین مربوط به صدور مجوز برای کسب و کارهایمجازی نیز در این سایت در دسترس میباشد. یکی دیگر از خدمات سایت اتحادیه کسب وکارهایمجازی که میتوانیم به آن اشاره کنیم امکان جستجوی فعالیتهای دارای مجوز از این اتحادیه است. شما میتوانید با مراجعه به سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی مشاغل و فعالیتهایی که دارای مجوز این اتحادیه میباشند را جستجو و پیدا کنید. همچنین اگر عضو ایناتحادیه هستید، میتوانید جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه میتوانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.
کسب و کارهایمجازی برای اعتبار بخشیدن به کار خود باید از اتحادیه مربوطه مجوز فعالیت دریافت نمایند. در این حالت مشتریان نیز میتواند در صورت به وجود آمدن ضرر و یا هر نوع شکایتی به اتحادیه برای پیگیری و احقاق حق خود مراجعه نمایند. ثبت شکایت مشتریان فروشگاه های اینترنتی در سایت اتحادیه کسب وکارهایمجازی امکان پذیر است.
سایت این اتحادیه خدمات متفاوتی دارد که پیگیری و ثبت شکایات مشتریان از کسب و کارهای مجازی دارای مجوز نیز یکی از آنها است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم مشتریان میتوانند با مراجعه به سایت ecunion.ir شکایات خود را از کسب وکارمجازی مورد نظر خود ثبت نمایند. البته اگر شما به عنوان یک مشتری قصد دارید از یک کسب و کار اینترنتی شکایت کنید علاوه بر استفاده از سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی میتوانید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت قضایی موردنظر خود را ثبت کنید.
شما به عنوان یک مشتری برای ثبت شکایت خود علیه یک کسب و کار مجازی ابتدا باید به سایت ecunion.ir وارد شوید. بعد از ورود به این سایت در قسمت پایین صفحه گزینهای با عنوان شکایات وجود دارد. مشتریان با انتخاب این گزینه و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، پر کردن فرمها و توضیحات لازم میتوانند شکایت مورد نظر خود را به ثبت برسانند.
برای دریافت جواز کسب فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.
یکی از بخشهای موجود در سایت اتحادیهکسب و کارهایمجازی معرفی مراحل و شرایط صدور مجوز کسب و کارهای مجازی میباشد. شرح کامل قوانین و مدارک لازم برای صدور مجوز کسب و کارهایمجازی در این سایت در دسترس متقاضیان مشاغل اینترنتی و مجازی میباشد. یکی از قدمهای مهم برای کسب پروانه کسب مشاغل تجاری ثبت نام در سامانه اینماد میباشد. در نهایت و همراه با صدور پروانه کسب مشاغل مجازی، اتحادیه کسب و کارهای مجازی به صاحبان مشاغل مجازی یک نماد اعتماد الکترونیکی نیز اعطا میکند که توسط مشتریان قابل استعلام میباشد. برای دریافت اینماد کلیک کنید.
آدرس: تهران خیابان آزادی ، خیابان اسکندری شمالی، پلاک 3، ساختمان اداری یکتا، طبقه 4 واحد 7
تلفن: 02191303230
برای دریافت مشاوره حقوقی و انجام تمام امور مربوط به جواز کسب می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
اتحادیه کسب و کارهای مجازی به چه منظور ایجاد شده است ؟
با ورود مشاغل به عرصه اینترنت و ارائه بسیاری از خدمات و کالاها به صورت مجازی و اینترنتی امکان کلاهبرداری و سرقت اینترنتی افزایش یافت. به همین منظور این اتحادیه به کسب و کارهای اینترنتی و مجاز مجوز کسب اعطا میکند و از طرفی به شکایات و اعتراضات مشتریان نیز رسیدگی خواهد کرد.
ثبت شکایات و پیگیری آن از مشاغل اینترنتی چگونه انجام میشود ؟
مشتریان میتوانند با مراجعه به سایت ecunion.ir شکایات خود را از کسب و کار مجازی مورد نظر خود ثبت نمایند. همچنین مشتریان میتوانند با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت قضایی موردنظر خود را ثبت کنند.
مرجع صادر کننده جواز کسب آجیل و خشکبار در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه آجیل و خشکبار علاوه بر داشتن مهارتهای لازم باید مجوزهای قانونی را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب آجیل و خشکبار را گرفت میپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: جواز کسب آجیل و خشکبار
پروانه کسب سندی است که نشان میدهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در آجیل و خشکبار را دارد. برای هر شخصی که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه خشکبار و آجیل فروش میباشد. به موجب این جواز میتوانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.
چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف آجیل و خشکبار تهران مجوز لازم برای 8 رسته زیر صادر میکند.
1 – خرده فروشی آجیل و خشکبار( خام و بو داده) (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)
2 – عمده فروشی انواع آجیل و خشکبار (خام و بو داده) (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)
3 – آجیل پز و آجیل فروش (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)
4- فرآوری و بسته بندی آجیل و خشکبارخام و بوداده (با حداقل مساحت 25 مترمربع)
5- حق العمل کاری انواع آجیل و خشکبار (با حداقل مساحت 9 مترمربع)
6- تولید پودر و چیپس میوه (با حداقل مساحت 25 مترمربع)
7- آجیل و خشکبار (صادراتی) (با حداقل مساحت 6 مترمربع) با کد آیسیک 151935
8- پسته ( صادراتی ) (با حداقل مساحت 6 مترمربع) با کد آیسیک 151936
۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی
۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل میباشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.
۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب
۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی
۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال
۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.
۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی
۶- داشتن وسایل و تجهیزات متناسب و لازم
7- داشتن تاییدیه سازمان آتش نشانی و استقرار در مکان سرپوشیده برای رسته 2 و نصب وسایل ایمنی، ضدحریق و هواکش برای رسته 1 و 2 الزامی است.
۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
2) عکس سه در چهار متقاضی
3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی
۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی
5) گواهی عدم سوپیشینه
6) کارت بهداشت
7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه
جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.
هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب آجیل و خشکبار باید مراحل زیر را طی نماید:
۱/ ارسال درخواست جواز کسب آجیل و خشکبار از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست میتواند به صورت کتبی به اتحادیه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.
۲/ تکمیل فرمهای اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل فروش دیدن میکنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه میکنند.
۳/ هیئت مدیره جلسهای تشکیل میدهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی مینماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر میشود.
۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت میکند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر میشود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید میشود.
برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :
هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال
هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال
هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال
حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال
حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال
از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب آجیل و خشکبار در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.
در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با
متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: جواز کسب آجیل و خشکبار
دریافت اینماد برای جلب اعتماد مشتریان در بسیاری از کسب وکارهای مجازی اهمیت دارد. امروزه خریدهای اینترنتی بسیار پرطرفدار شده است. مردم برای انجام خریدها و کارهایی که مجبورند به صورت مجازی انجام دهند همواره به دنبال سایتهای معتبر میباشند. برای تشخیص این که یک سایت معتبر است یا نه، باید اینماد آن سایت را بررسی کنیم. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی نشان دهنده تایید یک سایت فروشگاهی از مراجع ذیصلاح است. سایتهای اینترنتی برای اثبات اعتبار خود اقدام به دریافت اینماد میکنند. در ادامه این مقاله به دریافت اینماد توسط سایتهای اینترنتی میپردازیم. برای دریافت جواز فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: دریافت اینماد
سایتهای اینترنتی برای دریافتاینماد باید 3 شرط اساسی و مهم را داشته باشند. متقاضی علامت اینماد باید تمام این شرایط را در وبسایت خود اعمال کند تا اینماد به وبسایت او تعلق گیرد. اولین شرط فروشگاهی بودن وبسایت است. نوع محصولی که در سایت به فروش میرسد تأثیری در دریافتاینماد ندارد و صرف فروشگاهی بودن سایت کافی است. نکته مهم این است که به سایر وبسایتها که فروشگاهی نیستند اینماد تعلق نمیگیرد.
شرط دوم برای دریافت اینماد ذکر اطلاعات محصول فروشی در سایت میباشد. فروشنده باید اطلاعات محصول خود را با جزئیات در سایت وارد کند. نام محصول، قیمت آن و حتی ویژگیهای محصول از اطلاعاتی است که باید ذکر گردد. همچنین درج این اطلاعات باعث جلب اعتماد مشتری نیز میشود. سومین شرط برای دریافتاینماد، صاحب امتیاز دامنه بودن است. دامنهی وبسایت باید به نام مالک وبسایت باشد. این شرط یکی از مهمترین شرایط دریافتاینماد است.
متقاضی برای دریافت اینماد در مرحله اول باید در سامانه اینماد ثبت نام کند. در این سامانه باید مشخص شود متقاضی دریافت اینماد شخص حقیقی یا شخص حقوقی است. متقاضی چه شخص حقیقی باشد چه حقوقی میتواند علامت اینماد را دریافت کند.
مرحله دوم تکمیل پنل کاربری ایجاد شده در سامانه میباشد. پس از ثبت نام در سامانه یک شناسه کاربری و یک رمز عبور به متقاضی اختصاص داده میشود. متقاضی با این دو داده میتواند وارد پنل کاربری خود شده و از آنجا اقدام به تکمیل اطلاعات خود نماید. در این مرحله باید یک سری مدارک و همچنین یک شماره تلفن معتبر بارگذاری شود. وارد کردن شماره تلفن برای احراز هویت متقاضی بسیار با اهمیت است.
سومین مرحله وارد کردن دامنهی وبسایت در سامانه اینماد است. متقاضی باید در قسمتی که نوع کسب و کار خود را وارد میکند آدرس دامنه وبسایت را با دقت درج نماید. در مرحله آخر متقاضی پس از بررسی مجدد اطلاعات تکمیل شده میتواند آن را ارسال نماید. این اطلاعات ارسال شده توسط کارشناسان مربوطه مورد برسی قرار میگیرند. در این مرحله متقاضی تنها میتواند منتظر اعلام نتیجه باشد. لذا بسیار مهم است که اطلاعات و مدارک بارگذاری شده با دقت تکمیل شده باشند.
اگر کسب و کار شامل کالاهایی است که برای دریافت اینماد نیاز به جواز کسب دارد، برای گرفتن جواز کسب کلیک کنید.
از علل دریافت اینماد توسط مالکان وبسایتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
اینماد چیست ؟
اینماد، نماد اعتماد الکترونیکی است که سایتهای فروشگاهی به آن نیازمند هستند.
دریافت علامت اینماد چه شرایطی لازم دارد ؟
سه شرط لازم برای دریافت اینماد شامل: فروشگاهی بودن وبسایت است، ذکر اطلاعات محصول فروشی در سایت و صاحب امتیاز دامنه بودن، میباشد.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: دریافت اینماد