مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

نیابت قضایی داخلی

دادگاه‌ها در سراسر کشور مسئولیت رسیدگی به شکایات مردم را بر عهده دارند. هر دادگاه می‌بایست پس از طرح دعوا توسط خواهان به پرونده رسیدگی نماید. قاضی دادگاه با کمک کارشناسان و مشاوران قضایی به تحقیق در خصوص دعوا و جمع آوری مدارک می‌پردازد. سپس رسیدگی به دعوا ادامه می‌یابد و حکمی در خصوص پرونده صادر می‌شود. اما گاهی ممکن است پرونده‌ای در دادگاهی تشکیل شود و آن مرجع قضایی از یک دادگاه دیگر بخواهد که به نیابت از او به پرونده رسیدگی کند. در این مورد استفاده از نیابت قضایی برای دادگاه‌ها کارآمد خواهد بود که شرایط خاص خود را دارد‌. نیابت قضایی به صورت داخلی و بین المللی انجام می‌گیرد‌. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص نیابت قضایی داخلی توضیحات مفید و مختصری را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

نیابت قضایی داخلی از دیدگاه قانون

دادگاه‌ها وظیفه دارند که در خصوص ادله و دعاوی مختلف تحقیق و سپس حکم مناسب را صادر نمایند. اما گاهی پیش می‌آید که دادگاه نمی‌تواند به پرونده رسیدگی کند، زیرا رسیدگی باید خارج از محدوده دادگاه انجام گیرد‌. در این صورت دادگاه از نیابت قضایی استفاده می‌کند. یعنی از دادگاه صلاحیت دار محلی که امکان رسیدگی به پرونده در آن وجود دارد می‌خواهد که رسیدگی به پرونده را به انجام برساند‌. برای مثال گاهی ممکن است در یک پرونده نیاز به معاینه محلی و تحقیقات این چنینی در شهر‌های دیگر باشد.

در این صورت دادگاه نیابت دهنده از مرجع قضایی دیگر می‌خواهد که به نیابت از او معاینه محلی را به انجام برساند‌. به این کار نیابت دا‌خلی گفته می‌شود. منظور از نیابت دا‌خلی، اهدای نیابت به مراجع قضایی در داخل کشور می‌باشد. البته استفاده از نیابت قضایی دا‌خلی مستلزم وجود برخی شرایط نیز می‌باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله نیابت قضایی را مطالعه نمایید.

شرایط استفاده از نیابت قضایی داخلی توسط دادگاه‌ها

همه دادگاه‌ها می‌توانند از نیابت قضایی دا‌خلی استفاده کنند. اما برای استفاده نمودن از این اختیار قانونی نیاز به وجود برخی شرایط می‌باشد. در زیر شرایط استفاده از نیابت قضایی دا‌خلی را شرح داده‌‌ایم:

  • برای استفاده از نیابت قضایی نباید مباشرت دادگاهی که رسیدگی را بر عهده می‌گیرد شرط دعوا باشد.
  • برای استفاده از نیابت قضایی می‌بایست شرایط به گونه‌‌ای باشد که نیاز به رسیدگی به پرونده در خارج از حوزه دادگاه باشد.

نکته: برای معتبر شناخته شدن دادگاه اجرا کننده نیابت لازم است که این اقدامات مورد وثوق دادگاهی که اقدام به اهدای نیابت نموده است واقع شوند.

نحوه اجرای نیابت قضایی داخلی

ابتدا دادگاه نیابت دهنده از دادگاه نایب می‌خواهد که رسیدگی به پرونده را بر عهده بگیرد. سپس دادگاه نیابت دهنده مدارک و مستندات پرونده را برای دادگاه نایب ارسال می‌کند. دادگاه نایب نیز رسیدگی به پرونده را آغاز می‌کند. سپس اقدام به تحقیق و جمع آوری مدارک می‌نماید و در آخر مستندات و نتیجه تحقیقات خود را برای دادگاه نیابت دهنده ارسال می‌کنند. در نتیجه نیابت قضایی دا‌خلی انجام می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نیابت قضایی داخلی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نیابت قضا‌یی داخلی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

نیابت قضایی دا‌خلی و بین المللی چه تفاوتی با یکدیگر دارند‌‌‌‌ ؟

نیابت قضایی دا‌خلی در داخل کشور و نیابت قضایی بین المللی در کشور‌های دیگر انجام می‌گیرد.

اگر مباشرت دادگاه رسیدگی کننده شرط دعوا باشد امکان استفاده از نیابت قضایی وجود دارد‌‌‌‌ ؟

خیر در این صورت نمی‌توان از قرار نیابت قضایی استفاده نمود.

تفاوت گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق

طلاق نوعی ایقاع، با تشریفات خاص به شمار می‌رود که برای پایان دادن به زندگی مشترک و از بین بردن آثار ازدواج انجام می‌گیرد. با توجه به این که درخواست طلاق از سوی مرد، زن یا به صورت توافقی مطرح می‌گردد روند خاصی طی می‌شود. حین بررسی دعوای طلاق، ممکن است دادگاه گواهی عدم امکان سازش یا حکم طلاق صادر کند. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چه زمانی گواهی عدم امکان سازش و چه زمانی حکم طلاق صادر می‌شود و تفاوت این دو در چیست؟

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع:‌ تفاوت گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق

گواهی عدم امکان سازش و مراحل دریافت

گواهی عدم امکان سازش، نشان دهنده این است که زوجین با یکدیگر سازش و همکاری ندارند و امکان زندگی مشترک آن‌ها وجود ندارد و مجوز طلاق را به طرفین می‌دهد. در سه صورت دادگاه به صدور گواهی عدم سازش، اقدام می‌کند.

۱) طلاق از طرف مرد درخواست شده باشد. هنگامی که مرد تصمیم به جدا شدن از همسر خود و طلاق از او می‌گیرد، نخست باید با مراجعه به دادگاه گواهی عدم امکان سازش دریافت کند و سپس با ارائه این گواهی به دفتر ثبت ازدواج و طلاق اقدام به طلاق کند.

۲) طلاق، توافقی و با رضایت طرفین درخواست شده باشد هنگامی که زن و مرد، هر دو بر جدایی و طلاق رضایت داشته باشند با مراجعه به دادگاه و بررسی مرکز مشاوره، گواهی عدم امکان سازش صادر می‌گردد.

۳) طلاق از طرف زن درخواست شده باشد؛ البته زمانی که حق طلاق برای زن، در ضمن عقد نکاح درج شده باشد.

جهت اخذ گواهی عدم سازش پس از درخواست طلاق، دادگاه پس از بررسی پرونده، زوجین را به مراکز مشاوره خانواده می‌فرستد. مشاوران و داوران دادگاه خانواده (که معمولا افراد نزدیک و آشنای زوجین هستند) در صورت تایید حل نشدن اختلاف میان زوجین و امکان پذیر نبودن سازش آن دو، گواهی عدم امکان سازش را صادر می‌کنند؛ البته داوران باید حداقل دو بار در مدتی که دادگاه تعیین می‌کند طرفین را احضار کرده و با آن‌ها در مورد اختلافشان صحبت کنند.

حکم طلاق چیست ؟

حکم طلاق هنگامی صادر می‌شود که زن بدون داشتن حق طلاق که در ضمن عقد ثبت می‌شود، درخواست طلاق داده باشد. یعنی زوجه در هنگام ازدواج، وکالت در طلاق را از شوهرش دریافت نکرده باشد و این حق به زن داده نشده باشد. برای گرفتن طلاق از سوی زن، زوجه باید یکی از مواردی را که در قانون به آن‌ها اشاره شده است را به اثبات برساند: مانند تخلف زوج از شروط درج شده در ضمن عقد نکاح، استنکاف و عجز شوهر در پرداخت نفقه و یا همراه شدن زندگی مشترک با عسر و حرج برای زن.

با اثبات موارد فوق، دادگاه پس از بررسی‌های لازم و قبول اظهارات زوجه، حکم طلاق را صادر می‌کند. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای دادگاه طلاق کلیک کنید.

تفاوت گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق

۱) مدت اعتبار گواهی عدم سازش سه ماه از تاریخ ابلاغ آن است و در صورت ارائه ندادن آن به دفتر ثبت ازدواج و طلاق، از اعتبار ساقط می‌شود. اما مدت اعتبار حکم طلاق شش ماه از تاریخ ابلاغ رای نهایی است.

۲) در صورت صدور گواهی عدم سازش، طلاق صورت نمی‌گیرد و زوجین در مدت سه ماهه اعتبار این گواهی، می‌توانند آن را به دفترخانه تحویل دهند و طلاق بگیرند و در صورت انصراف به زندگی خود ادامه دهند. اما حکم طلاق به منزله دستور دادگاه به جداشدن زوجین از یکدیگر است.

۳) در صدور گواهی عدم امکان سازش، دادگاه دخالتی در ماهیت دعوا نمی‌کند و با ارجاع زوجین به داوری، تنها قصد دارد تصمیم زوجین به طلاق را تایید کند اما هنگام صدور حکم طلاق با بررسی همه جانبه موضوع طلاق و رسیدگی به پرونده و ماهیت دعوا در نهایت حکم طلاق را صادر می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تفاوت گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی چیست؟ یک مشاور مالیاتی هم در حوزه حسابداری و هم در حوزه مالیاتی دارای تخصص، مهارت، دانش و تجربه است. همچنین مشاوره رسمی مالیاتی به طور کامل با قوانین و حقوق مالیاتی آشناست. در ادامه به معرفی مشاور رسمی مالیاتی و برخی از وظایف آن می‌پردازیم. اگر در این زمینه دچار مشکل شده اید می‌توانید از خدمات وکیل مالیاتی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: مشاوره مالیاتی

مشاوره رسمی مالیاتی

مشاوران مالیاتی افرادی هستند که وظیفه اصلی ایشان اداره اموری است که مربوط به منابع شرکت و همچنین مصارف شرکت می‌شود. به عبارتی مشاور مالیاتی هزینه‌ها و مصارف مالی مورد نیاز شرکت را رصد و بررسی می‌کنند. و بهترین راه‌حل را پیش روی مدیران مالی شرکت می‌گذارند. نام دیگر مشاوران مالیاتی وکیل مالیاتی است.

قابل توجه است که مشاوران مالیاتی معمولاً افراد آموزش دیده، تحصیل کرده و باتجربه در حوزه مالیاتی و حسابداری هستند. این افراد علاوه بر تسلط به دانش حسابداری، به قوانین و حقوق مالیاتی نیز آگاهی کامل دارد. علاوه بر تسلط و دانش مشاوران مالیاتی در حوزه حسابداری و حقوق مالیاتی نکته مهم تجربه این افراد در اداره پرونده‌های مالیاتی و همچنین پیگیری در مراجع قضایی است. بنابراین با این اوصاف یک مشاوره رسمی مالیاتی باید به قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مالیاتی تسلط کامل داشته باشد. تا بدین طریق بتواند شرکت یا سازمان مورد نظر جهت پرداخت مالیات کمتر راهنمایی کند.

خدمات مشاوران مالیاتی

شرکت‌های مالیاتی یا مشاوران مالیاتی به طور کلی خدمات خود را با سه روش به متقاضیان ارائه می‌دهند. این سه روش شامل مشاوره مقطعی، مشاوره همراه و مشاوره موردی می‌شود.

در مشاوره مقطعی مشاور مالیاتی در یک مدت زمان مشخص که از پیش تعیین شده است. به متقاضی خدمات مشاوره مالیاتی‌اش را ارائه می‌کند.

نوع دوم یعنی مشاوره همراه برای شرکت‌های بزرگ کسب و کارهای بزرگ قابل استفاده است. در این روش ارائه خدمات مشاوره  مالیاتی با مطالعه نمودن پرونده‌های مالی شرکت و به صورت تلفنی یا به صورت حضوری انجام می‌گیرد. برای بهره‌گیری از روش مشاوره همراه مسئولین شرکت‌ها با مشاوران مالیاتی یک قرارداد می‌بندند. بدین ترتیب مسئول شرکت در هر ساعت از روز به مشاور دسترسی دارد.

روش سوم یا همان مشاوره موردی زمانی به کار می‌آید افراد و متقاضیان به صورت خاص و به صورت موردی نیازمند استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی هستند. به عنوان مثال برای انجام کارهایی مانند تنظیم صورت‌های مالی اصلاح آن‌ها و یا تهیه و تنظیم اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش‌افزوده می‌توان از خدمات مشاوره موردی مشاوران مالیاتی بهره برد. مشاوره موردی به صورت تلفنی هم انجام می‌گیرد.

برای دریافت خدمات مشاوره درباره اظهارنامه مالیاتی کلیک کنید.

روش‌های پیشنهادی مشاوره مالیاتی در کاهش هزینه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم یکی از وظایف مهم مشاوران مالیاتی راهنمایی شرکت‌ها و یا مودیان پرداخت مالیات جهت کاهش هزینه مالیاتی است. مشاوران رسمی مالیاتی برای کاهش هزینه مالیاتی دو راهکار دارند. این دو راهکار شامل پشتیبانی مالیاتی و دادرسی مالیاتی می‌شود.

روش اول، پشتیبانی مالیاتی

در این روش مشاور مالیاتی به مدیران شرکت و یا مودیان پرداخت مالیات کمک می‌کند تا با قوانین مالیاتی و تمام پیچیدگی آن آشنا گردند. مشاور مالیاتی صورت‌های مالی شرکت را به صورت شفاف تنظیم می‌نماید. و بدین ترتیب به دنبال روش‌های پرداخت مالیات کمتر می‌گردد. علاوه بر این‌ها مشاور مالیاتی در قراردادهای منعقد شده در شرکت و شیوه پرداخت و دریافت شرکت در فعالیت‌های خود نظارت می‌کند. همچنین راه‌های استفاده کردن از معافیت‌های مالیاتی را به مدیران شرکت و مودیان مالیاتی می‌آموزد.

روش دوم، دادرسی مالیاتی

از وظایف مشاوران مالیاتی می‌توان حل مشکلات ایجاد شده در پرونده‌های مالیاتی موسسه‌ها و یا شرکت‌ها اشاره نمود. پرونده‌ها و مشکلات مالی شرکت‌ها که در هیئت حل اختلاف و یا سایر مراجع قانونی ایجاد می‌شود توسط مشاوران مالیاتی قابل رسیدگی و حل است.

به‌عنوان مثال ممکن است صاحبان یک شرکت در پایان سال مالی اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان مالیات ارائه دهند. ممکن است بعد از دریافت برگ تشخیص به مالیاتی که به آن‌ها تعلق گرفته است اعتراض داشته باشند. در اینجا شرکت و یا موسسه به مشاوران مالیاتی نیازمند است. به این جهت که مشاوران مالیاتی در مراجع قضایی حضور یابند و از اظهارنامه مالیاتی شرکت دفاع کنند. تا بدین صورت مالیات اضافه به شرکت و موسسه تحمیل نگردد.

مزیت بهره‌گیری از مشاوره مالیاتی

بهره‌گیری از مشاوره مالیاتی مزیت بسیار خوبی برای شرکت‌ها و کسب و کارها دارد. یکی از مزیت‌های مشاوران مالیاتی حفظ سرمایه مالی شرکت است. چرا که مشاوران مالیاتی با دانش و تخصصی که دارند از پرداخت مالیات‌های سنگین جلوگیری می‌کنند. از دیگر مزیت‌های مشاوران مالیاتی می‌توان به مدیریت سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی برای کسب و کارها همچنین مشخص نمودن زمان بازنشستگی اشاره نمود. حتی می‌توان گفت افزایش سرمایه اقداماتی مانند خرید ملک با حداقل مبلغ پرداختی با استفاده از مشاوره مالیاتی امکان‌پذیر خواهد بود.

تفاوت مشاور مالیاتی و حسابدار چیست ؟

باید گفت که حسابداران تنها ثبت و محاسبات صورت‌های مالی شرکت را انجام می‌دهند. از طرفی انجام فعالیت‌های مالی روزمره شرکت بر عهده حسابداران شرکت می‌باشد. به عبارتی حسابدار وظیفه دارد تا میزان درآمد شرکت و هزینه‌های دارایی و فروش را محاسبه نماید و در دفاتر مربوطه ثبت نماید. سپس با محاسبه مالیات حقوق کارکنان شرکت را پرداخت کند.

بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که حسابدار در حوزه اصلاح هزینه‌ها و یا مصرف اشتباه درآمدها هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت. تفاوت اصلی یک مشاور مالیاتی با یک حسابدار در همین مورد مذکور است. یعنی یک مشاور مالیاتی ضامن سلامت مالی شرکت است برخلاف حسابدار که مسئولیتی در این حوزه ندارد. مشاوران مالیاتی موظف هستند در زمان درست راه‌حل‌ها و تصمیماتی در حوزه گسترش و رشد شرکت ارائه نمایند. بدین ترتیب شرکت و یا موسسه را از پرداخت مالیات‌های سنگین نجات دهند. و یا راه‌های استفاده از تخلفات مالیاتی را برای شرکت ایجاد کنند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مشاوران مالیاتی چه اشخاصی هستند ؟

مشاور مالیاتی هزینه‌ها و مصارف مالی موردنیاز شرکت را رصد و بررسی می‌کنند. و بهترین راه‌حل را پیش روی مدیران مالی شرکت می‌گذارند. نام دیگر مشاوران مالیاتی وکیل مالیاتی است.

تفاوت مشاوره مالیاتی با حسابداری در چیست ؟

حسابدار در حوزه اصلاح هزینه‌ها و یا مصرف اشتباه درآمدها هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت. اما یک مشاور مالیاتی ضامن سلامت مالی شرکت است.

نفقه در دوران عقد

نفقه در دوران عقد بر عهده شوهر است؟ در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها میان عقد ازدواج و زندگی مشترک فاصله وجود دارد. در اکثر کشورهای مسلمان بعد از عقد نکاح طرفین زندگی مشترک خود را شروع می‌کنند. اما در ایران در بیشتر مواقع طرفین عقد می‌کنند اما بعد از مدتی و گاهی حتی بعد از چند سال زندگی مشترک را با هم شروع می‌کنند. در این مدت زن و شوهر هر کدام جدا از هم زندگی می‌کنند. اما این جدا بودن سبب نمی‌شود تا تکلیف و وظائف خود را در مقابل یکدیگر انجام ندهند. همانطور که زن باید از شوهر خود تمکین کند حتی اگر به سبب رسوم با شوهر خود در یک مسکن نباشد شوهر هم باید تکالیف خود در برابر زن را انجام دهد. در این جا به یکی از وظائف مالی شوهر یعنی نفقه در دوران عقد می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: نفقه در دوران عقد

نفقه زوجه در دوران عقد

با توجه به ماده 1102 قانون مدنی به محض وقوع صحیح عقد نکاح رابطه زوجیت بین طرفین ایجاد می‌شود و طرفین باید وظائف و تکالیف خود را انجام دهند. در نتیجه مرد موظف است تا نفقه همسر خود را حتی اگر در ایام عقد باشد بپردازد. یعنی نفقه در دوران عقد بر عهده مرد بوده و خانم می‌تواند قانونا آن را طلب کند. اما میزان آن با توجه به نظر کارشناس تعیین می شود که در ادامه تمامی جوانب آن را توضیح داده ایم. برای اشنایی بیشتر با قوانین مربوط به نفقه زن کلیک کنید.

حق حبس و نفقه

زوجه که در دوران عقد است و زندگی مشترک را با شوهر خود شروع نکرده است در صورتی که با مرد رابطه زناشویی برقرار نکرده باشد می‌تواند از حق حبس خود استفاده نماید. یعنی اعلام نماید که تا مهریه خود را دریافت نکرده است از شوهر تمکین نمی‌کند و رابطه برقرار نمی‌کند. در این صورت باز هم به زن نفقه تعلق می‌گیرد. یعنی مرد باید مهریه و نفقه زن را بدهد و زن هم می‌تواند تمکین نکند البته مشروط به اینکه قبلا رابطه جنسی با شوهر نداشته باشد.

میزان نفقه زن در دوران عقد

اگر چه اینکه زن با همسر خود مشترکا زندگی می‌کند یا نه تاثیری در اصل پرداخت نفقه ندارد اما در تعیین میزان آن تاثیر دارد. کارشناس در کنار بررسی تمام مسائل از جمله موقعیت خانوادگی و اجتماعی زوجه، اینکه طرفین در دوران عقد هستند را هم در نظر می‌گیرد.

عدم استحقاق نفقه در دوران عقد

در دو صورت است که به زن نفقه تعلق نمی‌گیرد و اینکه در دوران عقد باشند یا زندگی مشترک تفاوتی ایجاد نمی‌کند. از جمله:

1/ در عقد موقت: نفقه فقط مخصوص عقد دائم است. در عقد موقت شوهر هیچ وظیفه‌ای برای پرداخت نفقه ندارد مگر اینکه بر خلاف این امر با یکدیگر توافق کرده باشند.

2/ عدم تمکین و نشوز زن: با توجه به ماده 1102 قانون مدنی با صحت عقد نکاح طرفین باید وظائف خود را کامل انجام دهند. همانطور که مرد باید نفقه بدهد زن هم باید در مقابل شوهر خود تمکین کند. حتی اگر در زندگی مشترک با هم نباشند ولی زن ملزم است در صورت مهیا بودن شرایط از شوهر تمکین کند.

زن فقط در صورتی که حق حبس داشته باشد می‌تواند هم نفقه بگیرد و هم تمکین نکند ولی در غیر این صورت ملزم به تمکین است.

برای آشنایی با نحوه مطالبه نفقه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نفقه در ایام عقد، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نفقه د‌ر ایام عقد پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

نفقه زن دوران عقد با چه کسی است ؟

شوهر زن باید مخارج او را بدهد.

میزان نفقه زن در دوران عقد چه قدر است ؟

نفقه هر زن با توجه به موقعیت خانوادگی و اجتماعی او فرق دارد و بسته به نظر کارشناس میزان آن تعیین می‌شود.

اعتراض به قرار ابطال دادخواست

امروزه برای طرح دعوا علیه افراد دیگر در مراجع قضایی نیاز به انجام برخی تشریفات می‌باشد. در مرحله اول خواهان می‌بایست دادخواستی بر این مبنی تنظیم و به دادگاه ارائه دهد. دادگاه پس از دریافت دادخواست آن را ‌‌بررسی کرده و پرونده مورد ‌‌مطالعه کامل قرار می‌گیرد. اما گاهی ممکن است دادخواست ارائه شده توسط خواهان در دادگاه باطل شود. در این صورت قراری مبنی بر ابطال دادخواست از طرف دادگاه مربوطه صادر می‌شود. در ادامه قصد داریم در خصوص اعتراض به قرار ابطال دادخواست و روش‌های آن توضیحات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: اعتراض به قرار ابطال دادخواست

صدور قرار ابطال دادخواست در دادگاه

قرا‌ر ابطال دادخواست یکی قرا‌ر‌های قاطع صادره از طرف دادگاه‌ها می‌باشد. هرگاه خواهان یک دعوا دادخواست خود را برای طرح دعوا به دادگاه ارائه می‌کند، نیاز است که برای ادامه رسیدگی به پرونده اموری را به انجام برساند. چنانچه برای ادامه جریان رسیدگی به پرونده نیاز به انجام اموری توسط خواهان باشد و او از این کار امتناع نماید، دادگاه قرا‌ر ابطال دادخواست را صادر می‌نماید.

صدور این قرا‌ر به معنای باطل شدن دادخواست می‌باشد و خواهان باید دادخواست جدیدی تنظیم نماید. برای مثال وقتی خواهان موضوع دعوا را در دادگاه مطرح می‌کند، قاضی جلسه‌‌ای را تعیین می‌کند و از خواهان می‌خواهد که برای ارائه توضیحات در آن حضور یابد. حال اگر خواهان در این جلسه حضور نیابد دادگاه امکان ادامه رسیدگی به پرونده را ندارد و قرا‌ر ابطال دادخواست را صادر خواهد کرد.

توصیه می‌کنیم مقاله قرار ابطال دادخواست را مطالعه نمایید.

اعتراض به قرار ابطال دادخواست

پس از صدور قرا‌ر ابطال دادخواست، خواهان می‌بایست برای طرح دعوا مجددا دادخواست جدیدی را تنظیم نماید. اما قانونگذار امکان اعتراض به قرا‌ر ابطال دادخواست را نیز برای خواهان در نظر گرفته است. قرا‌ر ابطال دادخواست قابل اعتراض بوده و خواهان می‌تواند اعتراض خود را با روش‌های مختلف بیان نماید.

اولین روش اعتراض به این قرا‌ر درخواست تجدید نظر خواهی می‌باشد. در روش دوم نیز فرد می‌تواند با فرجام خواهی از قرا‌ر صادره نسبت به آن اعتراض نماید. در این صورت دادگاه اعتراض او را ‌‌بررسی می‌کند و به پرونده رسیدگی خواهد شد.

توصیه می‌کنیم مقاله رای قابل تجدید نظر را مطالعه فرمایید.

 

شرایط درخواست اعتراض و تجدید نظر نسبت به قرار ابطال دادخواست

همانطور که در بالا گفتیم یکی از روش‌های اعتراض به قرا‌ر ابطال دادخواست درخواست تجدید نظر می‌باشد. برای ارائه این درخواست می‌بایست برخی شرایط را در نظر گرفت. در زیر شرایط درخواست تجدید نظر نسبت قرا‌ر ابطال دادخواست را ذکر نموده‌ایم:

  • در مرحله اول برای درخواست تجدید نظر می‌بایست اصل دعوا قابل تجدید نظر خواهی باشد.
  • از دیگر شرایط درخواست تجدید نظر نیز می‌توان به اعتراض در مدت زمان قانونی اشاره کرد. مهلت تجدید نظر خواهی نسبت به قرا‌ر ابطال دادخواست برای افراد مقیم در ایران بیست روز می‌باشد. افراد خارج ایران نیز تا دو ماه فرصت دارند که درخواست تجدید نظر خود را اعلام نمایند. پس از گذشت این مهلت امکان تجدید نظر خواهی از قرا‌ر ابطال دادخواست وجود ندارد.

توصیه می‌کنیم مقاله فرجام خواهی را مطالعه فرمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قرار ابطال دادخواست، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قرار ابطال دادخواست پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

آیا امکان اعتراض به قرا‌ر ابطال دادخواست وجود دارد‌‌‌ ؟

بله اعتراض به قرا‌ر ابطال دادخواست به دو شیوه فرجام خواهی و درخواست تجدید نظر امکانپذیر است.

مهلت تجدید نظر خواهی از قرا‌ر ابطال دادخواست برای افراد مقیم ایران چقدر است‌‌‌ ؟

مهلت تجدید نظر خواهی از قرا‌ر ابطال دادخواست برای افراد مقیم ایران بیست روز می‌باشد.