مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مشاوره حقوقی وکیل دات کام برترین سامانه مشاوره حقوقی کشور در تمامی زمینه های حقوقی آماده خدمت رسانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین می باشد.

دیه درآوردن چشم


چشم یکی از مهم‌‌‌ترین اجزای بدن به شمار می‌رود و اگر آسیبی به آن برسد حتی انجام امور روزانه نیز برای انسان بسیار سخت می‌شود. انسان‌ها با کمک چشم‌های خود می‌توانند ببیند و یکی از نیاز‌های اساسی انسان که دیدن محیط اطراف است با وجود چشم برطرف می‌شود. آسیب رساندن به چشم افراد می‌تواند باعث تعلق گرفتن دیه به آن‌ها شود. درآوردن و از بین بردن چشم دیگری شامل دیه شده و مجرم می‌بایست آن را بپردازد. در ادامه قصد داریم در مورد دیه در آوردن و از بین بردن چشم توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

 منبع : دیه درآوردن چشم

دیه از بین بردن و در آوردن چشم بینا چقدر است‌‌‌‌ ؟

در اکثر موارد دیده می‌شود که‌ مجرم باعث درآمدن و از بین رفتن چشم‌های بینای فرد قربانی شده است که در این صورت باید دیه سنگینی را به او پرداخت کند. دیه د‌رآوردن و از بین بردن چشم بینا به شرح زیر است:

  • دیه در‌آوردن و از بین بردن دو چشم بینا: مقدار دیه معادل دیه کامل انسان خواهد بود که مبلغ آن‌ 480 میلیون تومان است.
  • دیه در‌آوردن یک چشم بینا: دیه معادل نصف دیه کامل انسان که معادل 240 میلیون تومان است خواهد بود.

نکته: در اینجا منظور از چشم بینا چشمی است که قابلیت دیدن اطراف را دارد و اگر چشم ضعیف یا دارای انحراف و… باشد در تعیین دیه آن تاثیرگذار نخواهد بود.

دیه در آوردن و از بین بردن چشم نابینا چقدر است‌‌‌‌ ؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که د‌رآوردن و آسیب زدن به چشم نابینای دیگری نمی‌تواند شامل دیه شود اما در این باره باید بگوئیم قانونگذار برای درآ‌وردن و از بین بردن چشم نابینا نیز دیه تعیین نموده است. طبق قانون اگر فردی باعث درآور‌دن و از بین رفتن چشم نابینای دیگری شود می‌بایست مبلغ یک ششم دیه کامل انسان را به او پرداخت کند‌.

دیه از بین بردن چشم بینای فرد دارای یک چشم

در برخی موارد دیده می‌شود که فرد قربانی تنها یک چشم بینا داشته که آن توسط مجرم درآورده شده و از بین رفته است. در این صورت مقدار دیه در آوردن و از بین رفتن آن چشم به شرح زیر خواهد بود:

  • اگر چشم دیگر به صورت مادرزاد و دلایل غیر جنایی از بین رفته باشد دیه آن معادل دیه کامل انسان خواهد بود.
  • چنانچه چشم دیگر به واسطه قصاص و دلایل جنایی از بین رفته باشد دیه معادل نصف دیه کامل انسان خواهد بود.

سوالات متداول

دیه درآوردن و از بین بردن دو چشم بینا چقدر است‌‌‌‌ ؟

دیه درآوردن دو چشم بینا معادل دیه کامل انسان می‌باشد.

دیه درآوردن یک چشم بینا چقدر است‌‌‌‌ ؟

دیه درآوردن یک چشم بینا ‌معادل نصف دیه کامل انسان است.

مقدار دیه درآوردن چشم نابینا چقدر است‌‌‌‌ ؟

مقدار دیه درآوردن چشم نابینا معادل یک ششم دیه کامل انسان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیه در آوردن چشم، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دیه در آوردن چشم پاسخ دهند.

 

 

  منبع : دیه درآوردن چشم


:: بازدید از این مطلب : 0
دیه درآوردن چشم
vakiel
0 نظر

دیه دنده


استخوان‌ها‌ بخش زیادی از بدن انسان را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی را در بدن انسان ایفا می‌کنند. وجود استخوان در بدن باعث محافظت از ماهیچه‌ها‌ می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت استخوان ساختمان بدن را تشکیل می‌دهد. در قانون کشور ما برای هرگونه آسیب به استخوان‌ها‌ی بدن دیه مشخصی تعیین گردیده است و هر فردی که به هر کدام از استخوان‌ها‌ی بدن دیگری لطمه وارد کند می‌بایست دیه آن را بپردازد. استخوان‌ها‌ی دنده انسان نیز یکی از مواردی هستند که شامل دیه می‌شوند. در ادامه قصد داریم در خصوص دیه شکستن، در رفتن و ترک خوردن استخوان‌ها‌ی دنده توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

 منبع » دیه دنده

حکم آسیب به استخوان‌ها‌ی دنده

‌‌‌‌د‌نده نام استخوانی است که در دور قلب و شش‌ها‌ قرار گرفته است. تعداد استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده انسان دوازده عدد می‌باشد و این استخوان‌ها‌ قفسه سینه را تشکیل داده‌‌‌‌اند‌. اگر به استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده کوچکترین ضربه‌‌ای‌ وارد شود ممکن است قلب، شش‌ها‌، رگ‌ها‌ و… نیز دچار آسیب شوند و این استخوان از حساسیت زیادی در بدن برخوردار می‌باشد. از این رو قانونگذار نیز برای آسیب رساندن به استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده دیه مشخصی را تعیین کرده است و هر فردی که با اعمال ضربه باعث آسیب رسیدن به استخوان ‌‌‌‌د‌نده دیگری شود می‌بایست مقدار دیه‌‌ای‌ که در قانون معین گردیده است را به او بپردازد. پس با این حساب می‌توان گفت که هر گونه آسیبی به استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده شامل دیه می‌شود و مقدار دیه نیز توسط قانونگذار تعیین گردیده است.

دیه شکستن هر یک از استخوان‌ها‌ی دنده

در اکثر موارد دیده می‌شود که مجرمین با وارد کردن ضربه باعث شکسته شدن استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده فرد قربانی می‌شوند. در این صورت مجرم می‌بایست مقدار دیه ذکر شده در زیر را به قربانی پرداخت کند:

دیه در رفتن استخوان‌ها‌ی دنده چقدر است‌‌‌‌ ؟‌

در برخی مواقع نیز آسیب به استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده باعث شکستن آن‌ها‌ نمی‌شود و ممکن است استخوان ‌‌‌‌د‌نده دچار در رفتگی شود. در این صورت مقدار دیه در رفتن استخوان ‌‌‌‌د‌نده به شرح زیر می‌باشد:

دیه ترک خوردن استخوان‌ها‌ی دنده

قانونگذار برای ترک خوردن استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده نیز مقدار دیه مشخصی را تعیین ‌نموده است. مقدار دیه ترک خوردن استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده به شرح زیر است:

دیه کندن استخوان دنده

گاهی دیده می‌شود که حین ارتکاب جنایت و درگیری یا بروز حادثه‌‌ای‌ قسمتی از استخوان ‌‌‌‌د‌نده کنده می‌شود که در این مورد نیز قانونگذار دیه تعیین کرده است. در این صورت دیه کندن استخوان ‌‌‌‌د‌نده ارش خواهد بود و با توجه به میزان آسیب دیدگی و نظر کارشناس تعیین می‌شود.

نکته: دیه کامل امسال 480 میلیون تومان می‌باشد.

سوالات متداول

چرا آسیب به استخوان‌ها‌ی ‌‌‌‌د‌نده شامل دیه می‌شود‌‌‌‌ ؟‌

این استخوان نقش مهمی ‌را در بدن ایفا می‌کند ‌و اگر به آن آسیبی برسد حتی نفس کشیدن نیز برای انسان سخت می‌شود و به همین دلیل قانونگذار در این خصوص حساسیت نشان داده و دیه تعیین نموده است.

دیه کندن استخوان ‌‌‌‌د‌نده چقدر است‌‌‌‌ ؟‌

دیه کندن استخوان ‌‌‌‌د‌نده ارش بوده و با توجه به میزان آسیب دیدگی و نظر کارشناس تعیین می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص د‌یه دنده، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون د‌یه دنده پاسخ دهند.

 

 منبع » دیه دنده

 

 


:: بازدید از این مطلب : 0
دیه دنده
vakiel
0 نظر

دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول


قانون کلیه‌ دادگاه‌ها در سراسر ایران را طبقه بندی و دسته بندی کرده است و برای هر کدام صلاحیت مخصوص تعیین نموده است. هر دادگاه می‌تواند فقط به موضوعی که صلاحیت دارد رسیدگی کند. در ادامه در خصوص دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

 

 

منبع :  دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول

دعاوی مربوط به اموال غیر منقول

اموال غیر منقول عبارتند از اموالی که قابل جابه‌جایی نیستند مانند ملک، آپارتمان و زمین که نمی‌توان آن‌ها را با خود حمل کرد و یا جابه‌جا نمود.

هر دعوایی که موضوع اختلاف آن مال غیر منقول باشد در دسته‌ دعاوی غیر منقول قرار می‌گیرد. در ماده‌ 12 قانون آئین دادرسی مدنی در مورد انواع دعاوی غیر منقول توضیح داد شده است. مانند دعاوی مربوط به انتقال مالکیت، تصرف عدوانی و…

دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول

بر اساس ماده‌ 12 قانون آئین دادرسی مدنی دادگاه محل مال غیر منقول دارای صلاحیت محلی برای رسیدگی به دعوا است. اگرچه اصل بر این است که دعاوی باید در دادگاه محل اقامت خوانده اقامه گردد ولی در مورد اموال غیر منقول قانون استثنا قائل شده است. حتی اگر خوانده در محل دیگری باشد و مال غیر منقول در یک محل دیگر دادگاه محل مال غیر منقول صالح است.

به طور مثال آقای الف دعوایی مبنی بر تصرف عدوانی ملکی در شیراز مطرح می‌نماید. خوانده دعوا در تهران ساکن است. با توجه به اینکه دعوای غیر منقول است و ملک در شیراز قرار گرفته دادگاه شیراز صالح است. پس خواهان باید به دادگاه شیراز مراجعه نماید.

دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول با منقول

در برخی از موارد موضوع یک دعوا هم مال غیر منقول است و هم مال منقول. به طور مثال آقای ب دعوای تصرف عدوانی ملکی در اهواز و یک ماشین پراید را مطرح می‌نماید. خوانده‌ دعوا آقای ب است که در شهر مشهد ساکن می‌باشد. در این حالت بر اساس ماده‌ 15 قانون آئین دادرسی مدنی باز هم دادگاه محل مال غیر منقول صالح است. یعنی با اینکه دعوای غیر منقول هم مطرح شده است و طبق قاعده دادگاه محل اقامت خوانده یعنی مشهد باید صالح باشد ولی چون دعوای غیر منقول هم مطرح شده است می‌توان گفت که قدرت دعوای غیر منقول بیشتر است و دادگاه اهواز یعنی محل قرارگیری ملک، دادگاه صالح برای رسیدگی می‌باشد.

البته در ماده‌ 15 این قانون شرطی قرار داده شده است. اینکه منشا هر دو دعوا یکی باشد. یعنی اینکه هم دعوای مال منقول و هم غیر منقول در ضمن یک دادخواست و به جهتی واحد باشد.

دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی چند مال غیر منقول

گاهی پیش می‌آید که دعوا در مورد چند مال غیر منقول که هرکدام در حوزه‌ قضایی متفاوتی قرار دارند می‌باشد. به طور مثال آقای الف می‌خواهد یک دعوای واحد در مورد سه ملک که یکی در شیراز یکی در مشهد و دیگری در گیلان است اقامه‌ نماید. بر اساس ماده‌ 16 قانون آئین دادرسی خواهان می‌تواند به میل خود به دادگاه هر کدام از این شهر‌ها مراجعه نماید. یعنی اینکه دادگاه هر سه شهر برای رسیدگی صالح هستند و خود آقای الف می‌تواند انتخاب کند که مثلا در گیلان اقامه‌ دعوا نماید.

سوالات متداول

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعوای مال غیر منقول کجاست ؟

دادگاه محل قرارگیری مال غیر منقول صالح است.

در دعاوی اموال غیر منقول متعدد کدام دادگاه صالح است ؟

دادگاه محل قرارگیری هر کدام از اموال صالح هستند و خواهان می‌تواند به انتخاب خود یک دادگاه را برای اقامه‌ دعوا انتخاب نماید.

اگر دعوای منقول با غیر منقول با هم باشد کدام دادگاه صالح است ؟

دادگاه محل قرارگیری مال غیر منقول صالح برای رسیدگی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دادگاه صالح اموال غیرمنقول، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دادگاه صالح اموال غیر منقول پاسخ دهند.

 

منبع :  دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول



:: بازدید از این مطلب : 0
دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی اموا
vakiel
0 نظر

دیه بینی


در قانون کشور ما برای تمامی اعضای بدن د‌یه تعیین شده است و اگر هر عضو بدن دچار آسیب شود فردی که باعث آن ‌آسیب شده می‌بایست د‌یه مشخصی را پرداخت کند. در برخی موارد نیز قسمتی از بدن آسیب می‌بیند که در قانون برای آن د‌یه تعیین‌ نگردیده است. در این صورت به فرد آسیب دیده ارش تعلق می‌گیرد. بینی نیز یکی از مهم‌‌‌ترین اجزای بدن انسان به شمار می‌رود که ‌قانونگذار برای هرگونه آسیب به این عضو مهم د‌یه مشخصی را تعیین‌ نموده است. در ادامه قصد داریم در خصوص دیه انواع صدمات وارد شده به بینی توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

 

منبع : دیه بینی

 

 

میزان دیه قطع کردن بینی

گاهی ممکن است طی ارتکاب یک جنایت یا حادثه‌‌ای بینی فرد قربانی قطع شود که در این صورت مجرم می‌بایست د‌یه سنگینی را به او بپردازد. د‌یه قطع شدن بینی به گونه‌‌‌ای که نرمه و استخوان بینی به طور کامل قطع گردد د‌یه انسان کامل خواهد بود که مقدار آن نیز برابر 480 میلیون تومان می‌باشد.

دیه از بین بردن بینی در یک دفعه

در برخی موارد دیده می‌شود که بینی فرد قربانی به یک دفعه از بین رفته است. این به این معناست که نرمه و تمام یا بخشی از استخوان بینی فرد قربانی با وارد شدن یک ضربه از طرف مجرم از بین رفته باشد. در این ‌صورت مجرم می‌بایست د‌یه آن که برابر د‌یه انسان کامل که‌ 480 میلیون تومان است را به قربانی بپردازد.

دیه از بین بردن بینی در دفعات مکرر چقدر است‌‌‌‌ ؟

از بین بردن بینی در دفعات مکرر به این معناست که مجرم با زدن چند ضربه به بینی فرد قربانی باعث از بین بردن بینی او شده است. در این صورت د‌یه نرمه بینی و د‌یه استخوان آن‌ باهم متفاوت خواهد بود. چنانچه مجرم طی دفعات مکرر بینی فرد قربانی را از برده باشد به گونه‌‌ای که نرمه بینی به طور کامل و تمام یا بخشی از استخوان بینی از بین رفته باشد می‌بایست برای نرمه بینی د‌یه انسان کامل معادل 480 میلیون تومان‌ را به قربانی بپردازد. اما د‌یه استخوان بینی ارش خواهد بود و با توجه به میزان آسیب دیدگی توسط کارشناس و قاضی تعیین می‌گردد.

مقدار دیه شکسته شدن بینی

شکستن بینی توسط مجرم نیز شامل د‌یه می‌شود. د‌یه شکسته شدن بینی به سه مورد کلی تقسیم می‌شود که مجرم موظف‌ به پرداخت آن خواهد بود.‌ این سه مورد به شرح زیر می‌باشند:

دیه از بین بردن پره‌ها یا پرده میان دو بینی

بینی دارای دو پره کوچک است که در کناره‌های آن قرار گرفته‌‌‌‌اند و پرده‌‌ای نیز مابین آن‌ها وجود دارد که بینی را به دو بخش تقسیم می‌کند. چنانچه آسیب به بینی باعث از بین رفتن پره‌های بینی شود یا پرده میان آن‌ها را از بین ببرد مجرم می‌بایست یک سوم د‌یه کامل انسان که معادل 160 میلیون تومان است را به قربانی بپردازد.

مقدار د‌یه پاره شدن بینی چقدر است‌‌‌‌ ؟

پاره شدن بینی نیز می‌تواند باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به بینی شود و شامل د‌یه می‌شود. د‌یه پاره شدن بینی شامل سه حالت می‌شود که ‌به شرح زیر می‌باشند:

نکته بسیار مهم: توجه داشته باشید که د‌یه‌های ذکر شده در بالا در خصوص بینی مربوط به ماه‌های معمولی سال می‌شوند و در ماه‌های حرام که شامل ذی الحجه، ذی القعده، رجب و محرم می‌شوند مقدار د‌یه بیشتر خواهد بود.

سوالات متداول

د‌یه از قطع کردن بینی چقدر است‌‌‌‌ ؟

د‌یه قطع کردن بینی معادل د‌یه انسان کامل 480 میلیون تومان خواهد بود.

د‌یه از بین رفتن نوک بینی چقدر است‌‌‌‌ ؟

د‌یه از بین رفتن نوک بینی معادل نصف د‌یه کامل انسان 240 میلیون تومان خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیه بینی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دیه بینی پاسخ دهند.

 

منبع : دیه بینی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 0
دیه بینی
vakiel
0 نظر

استراق سمع


همه ما ‌انسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دارای حریم خصوصی هستیم و افراد موظفند که به حریم خصوصی ما احترام بگذارند و در عوض ما نیز نباید به حریم خصوصی هیچ فردی تعرض نکنیم. حریم خصوصی هر فرد جزو مواردی است که در قانون نیز به رسمیت شناخته شده است و قوانینی در خصوص آن وضع گردیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. ‌اما در برخی موارد دیده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که افراد به حریم خصوصی دیگران احترام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌گذارند که در این صورت قانونگذار مجازاتی را برای اینگونه افراد در نظر خواهد گرفت. در ادامه قصد داریم در مورد جرم شنود و استراق سمع توضیحات مفصلی را در اختیارتان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

 منبع : استراق سمع

جرم شنود و استراق سمع چیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

همانطور که در بالا گفته شد همه انسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دارای حریم خصوصی بوده و ما موظف هستیم به حریم خصوصی یکدیگر احترام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگذاریم. با وجود اینکه احترام به حریم خصوصی افراد دارای جایگاه قانونی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد اما بازهم برخی از افراد به این مورد توجه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌کنند. شنود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و استراق سمع یکی از همین موارد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد که جرم محسوب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود.

جرم شنود به معنای گوش سپردن پنهانی به سخنان افراد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد که نه‌ تنها جرم محسوب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود بلکه دارای مجازات قانونی نیز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد. برای مثال فردی گوشی تلفن دیگری را هک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند و به پیام‌های او دسترسی پیدا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند و یا اینکه مکالمات تلفنی او را گوش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دهد یا به داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سری او دسترسی پیدا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند که در این‌ صورت جرم استراق سمع اتفاق افتاده و فردی که به حریم شخصی او تعرض شده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند از مجرم شکایت کند و خواهان مجازات او شود.

شنود قانونی و غیر قانونی

شنود و استراق سمع دو نوع قانونی و غیر قانونی دارد. با وجود اینکه شنود پنهانی سخنان دیگران جرم است اما قانونگذار شرایطی را مطرح نموده که در آن صورت شنود و استراق سمع قانونی به حساب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌آید و جرم تلقی نخواهد شد.

در صورتی که استراق سمع برای احقاق حقوق افراد و به دستور قاضی صورت بگیرد جرم به حساب نخواهد آمد. همچنین اگر وقوع این جرم به امنیت کشور مربوط شود و فرد برای حفظ امنیت کشور این عمل را مرتکب شود استراق سمع او جرم نبوده و مجازات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌شود.

استراق سمع غیر قانونی نیز به معنای گوش سپردن پنهانی به سخنان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیگران ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد که بارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین نمود آن ‌کنترل تلفن فرد و گوش سپردن به مکالمات او و رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مورد استفاده او از طریق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مخابراتی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد که در این صورت جرم محسوب شده و فرد مجازات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود زیرا او هیچ کدام از دو دلیل موجه و قانونی بالا را برای انجام این کار نداشته است.

مجازات جرم استراق سمع چیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

از آنجایی که استراق سمع یا شنود جرم تلقی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود قانونگذار مجازات ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را برای آن در نظر گرفته است که شامل حال مجرمین شده و به شرح زیر است:

سوالات متداول

شنیدن مکالمات تلفنی افراد به صورت پنهانی جرم است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

بله جرم بوده و استراق سمع نام دارد و همچنین مجازات در پی خواهد داشت.

مجازات حبس جرم شنود چقدر است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

مجازات حبس جرم شنود از یک تا سه سال خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص استر‌اق سمع، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون استر‌اق سمع پاسخ دهند.

 

 منبع : استراق سمع

 

 



:: بازدید از این مطلب : 0
استراق سمع
vakiel
0 نظر