مراجعه به اتحادیه صنف کبابی و حلیم و پزندگان آش و غذاهای سنتی تهران برای انجام امور مربوط به صدور و تمدید و غیره دیگر به مانند گذشته ضرورت ندارد. آش، حلیم و کباب از غذاهای سنتی و دلپذیر ایرانی است که در میان ایرانیان اعم از پیر و جوان دارای محبوبیت بالایی است. همین محبوبیت باعث شده تا در هر محلهای حداقل یک یا دو مغازه به این حرفه مشغول باشند. رونق بازار فروش حلیم و آش و کباب سبب شکل گیری واحدهای صنفی متعددی در این زمینه گشته است. مجموع این اصناف دارای اتحادیهای در شهر تهران هستند. این اتحادیه در سال 1315 تاسیس گردید و میتوان بدون شک آن را یکی از قدیمی ترین اتحادیههای تهران دانست. در ادامه به معرفی اتحادیه کبابی و حلیم و پزندگان آش و غذاهای سنتی تهران میپردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: اتحادیه کبابی و حلیم و پزندگان آش و غذاهای سنتی تهران
هر شخصی که مشغول به حرفه تهیه ی غذاهای سنتی اعم از کباب، آش و حلیم است و پروانه کسب نیز دارد جزو اتحادیه کباب و حلیم و پزندگان آش و غذاهای سنتی تهران و حومه محسوب میگردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد.
در حال حاضر بالغ بر 20000 عضو در این اتحادیه حضور دارند و 9000 واحد صنفی بدون جواز و متقاضی کسب جواز از این اتحادیه هستند.
هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو میباشد. این اتحادیه دارای یک رئیس می باشد که در حال حاضر ریاست اتحادیه با حسین محمدی است . بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم میباشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو میباشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال است. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع میباشد. برای ثبت نام داوطلبین انتخابات اتحادیه های صنفی کلیک کنید. جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه میتوانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.
اتحادیه کباب و حلیم و پزندگان آش و غذاهای سنتی تهران و حومه وظائف زیر را برعهده دارد :
۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات
۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینههای عمومی
۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.
۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.
۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفهای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمانهای دولتی و خصوصی. همچنین همکاریهای لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات
۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانههای پزندگان آش و حلیم و غذاهای سنتی و کبابی ها و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصویب
۷/ تدوین آئین نامههای مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی
۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات پزندگان آش و حلیم و غذاهای سنتی و کبابی ها میگیرد
۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی
۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی پزندگان آش و حلیم و غذاهای سنتی و کبابی ها برای متقاضیان پروانههای جدید
۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعایت مقررات واصول کسب توسط پزندگان آش و حلیم و غذاهای سنتی و کبابی ها
۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه کباب و حلیم و پزندگان آش و غذاهای سنتی تهران و حومه در اتاق اصناف تهران
جهت دریافت جواز کسب آش و حلیم کلیک کنید.
هر اتحادیهای هزینههایی دارد که برای پرداخت این هزینهها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحادیه کبابی و حلیم و پزندگان آش و غذاهای سنتی تهران و حومه درآمد خود را از طرق زیر تامین مینماید؛
۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید میکنند.
۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی
۳/ کمکهای اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون صورت میگیرد
۴/ هدایای اهدائی و اعانات
برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.
خیابان شریعتی، خیابان ملک، نبش کوچه میرمجتهدی، ساختمان شماره ۱ واحد ۳
تلفن های اتحادیه:
۷۷۶۳۹۶۵۸
۷۷۶۳۹۶۵۹
۷۷۵۱۴۳۳۶
فاکس:
۷۷۶۳۳۲۶۲
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
مرجع صادر کننده جواز کسب قصابی و گوشت گوسفندی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش گوشت لخت گوسفندی علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب قصابی و گوشت گوسفندی را گرفت میپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: جواز کسب قصابی و گوشت گوسفندی
پروانه کسب سندی است که نشان میدهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در قصابی و گوشت گوسفندی را دارد. برای هر شخصی که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف آهن فروشان میباشد. به موجب این جواز میتوانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.
چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران مجوز لازم برای 2 رسته زیر را با حداقل مساحت 12 مترمربع اعلام شده صادر میکند.
1- تهیه و توزیع گوشت گوسفندی
2- دفتر تهیه و پخش گوشت گوسفندی
۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی
۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل میباشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.
۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب
۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی
۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال
۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.
۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی
۶- داشتن وسایل و تجهیزات متناسب و لازم
۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
2) عکس سه در چهار متقاضی
3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی
۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی
5) گواهی عدم سوپیشینه
6) کارت بهداشت
7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه
جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.
هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب قصابی و گوشت گوسفندی باید مراحل زیر را طی نماید:
۱/ ارسال درخواست جواز کسب قصابی و گوشت گوسفندی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست میتواند به صورت کتبی به اتحادیه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.
۲/ تکمیل فرمهای اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل فروش دیدن میکنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه میکنند.
۳/ هیئت مدیره جلسهای تشکیل میدهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی مینماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر میشود.
۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت میکند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر میشود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید میشود.
برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :
هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال
هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال
هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال
حق عضویت سالیانه اتحادیه 10.000.000 ریال
حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال
از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب قصابی و گوشت گوسفندی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.
در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
آیا به دنبال آدرس و تلفن اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران هستید؟ گوشت یکی از اصلی ترین مواد مغزی در سبد خانوار ایرانی است. مواد اولیه بسیاری از غذاهای ایرانیان گوشت گوسفندی است. از طرفی در طی سال های اخیر دامداری در تمام سطح ایران گسترش یافته است. این نیاز به عرضه و تقاضا برای گوشت گوسفندی سبب شده تا اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در تهران شکل بگیرد. این صنف هم مانند سایر اصناف برای رسیدگی به فعالان در این صنف دارای اتحادیه مخصوص به خود است که در این مطلب به معرفی این اتحادیه میپردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران
هر شخصی که مشغول به تهیه و توزیع گوشت گوسفندی است و پروانه کسب نیز دارد جزو اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران محسوب میگردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد. جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه میتوانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.
هیئت رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در ایران دارایی 7 عضو میباشد. این اتحادیه دارای یک رئیس است. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم میباشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو میباشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال است. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع میباشد.
اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران وظائف زیر را برعهده دارد.
۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات
۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینههای عمومی
۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.
۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.
۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفهای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمانهای دولتی و خصوصی. همچنین همکاریهای لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات
۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانههای تهیه کنندگان و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصویب
۷/ تدوین آئین نامههای مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی
۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات گوشت فروشی ها میگیرد
۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی
۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی تهیه و توزیه کنندگان گوشت برای متقاضیان پروانههای جدید
۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعایت مقررات واصول کسب توسط فروشندگان گوشت
۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران اتاق اصناف تهران
هر اتحادیهای هزینههایی دارد که برای پرداخت این هزینهها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران درآمد خود را از طرق زیر تامین مینماید؛
۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید میکنند.
۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی
۳/ کمکهای اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون صورت میگیرد
۴/ هدایای اهدائی و اعانات
برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.
خیابان ولیعصر چهارراه گمرک مقابل مهدیه پلاک ۴۳۰
تلفن تماس: 55383411
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
آیا از قوانین مربوط به فوت مالک سرقفلی اطلاع دارید؟ سرقفلی یک اصطلاح تجاری و اقتصادی است. در توضیح سرقفلی میتوان گفت مبلغی است که مستأجر در ابتدای انعقاد قرارداد اجاره به موجر میدهد که توسط این مبلغ مستأجر میتواند امتیازاتی را به دست آورد. البته ممکن است بدون پرداخت مبلغی از جانب مستأجر و تنها به صورت شروط ضمن عقد اجاره این امتیازات به مستأجر داده شود. حال در این شرایط اگر مستأجر قصد کند از این امتیازات اسقاط کند موجر باید هزینه سرقفلی را به مستأجر بدهد. در ادامه این مقاله به این مسئله میپردازیم که با فوت مالک سرقفلی چه اتفاقی برای امتیاز سرقفلی میافتد. در صورتی که در این زمینه دچار مشکلاتی هستید میتوانید از خدمات وکیل کار استفاده نمایید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: فوت مالک سرقفلی
سرقفلی در واقع به نوعی اجاره منافع یک مغازه یا یک ملک تجاری است. نکته قابل توجه این است که سرقفلی مانند سایر اموال منقول و غیرمنقول شخص فوت شده دارای ارزش مالی است. بنابراین در اثر فوت مالک سرقفلی، این امتیاز مانند اموال دیگر به وارثان متوفی میرسد.
حال ممکن است سرقفلی منافع مغازه باشد و یا مبلغی باشد که مستأجر در ابتدای عقد قرارداد پرداخت کرده یا مبلغی که توسط موجر بعداً به مستأجر پرداخت میگردد. در تمامی این حالات ورثه بهعنوان جانشین متوفی خواهند بود و امتیاز مالکیت سرقفلی را ارث خواهند برد. در صورت وجود تعدد ورثه با درخواست انحصار وراثت سهم هر یک از آنها از سرقفلی مشخص میگردد و سرقفلی وارد دارایی وراث میشود. برای آشنایی بیشتر با حق سرقفلی کلیک کنید.
انحصار وراثت به طور کلی به معنی تعیین تعداد وراث و سهم هر یک از آنها از اموال و ماترک متوفی میباشد. جهت انجام مراحل انحصار وراثت، وراث از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف اقدام مینمایند. در واقع وراث از دادگاه یا شورای حل اختلاف تقاضا مینمایند که تعداد ورثه و سهم هر یک از آنها از ماترک متوفی را مشخص نمایند.
بنابراین همانطور که پیشتر اشاره کردیم سرقفلی نیز جزء اموال متوفی محسوب میشود. لذا سرقفلی مانند سایر اموال منقول و غیرمنقول متوفی به وراث ارث میرسد. بنابراین سرقفلی نیز هنگام انحصار وراثت در لیست اموال متوفی قرار میگیرد تا توسط دادگاه یا شورای حل اختلاف بررسی گردد و مانند سایر اموال برای هر یک از وراث سهمی از سرقفلی در نظر گرفته میشود.
بعد از فوت مالک سرقفلی وراث سرقفلی را به ارث میبرند. طبیعتاً اگر وارث تنها یک نفر باشد تمام حقوق و امتیازات سرقفلی به او میرسد. این وارث تنها مالک سرقفلی میشود؛ اما اگر تعدد ورثه وجود داشته باشد هر یک از آنها از سرقفلی سهم دارند. بنابراین مالکیت سرقفلی دیگر به صورت مشترک خواهد بود. یعنی همه وراث به صورت مشاع مالک سرقفلی هستند. گاهی ممکن است برخی از ورثه تمایلی به ادامه این مالکیت مشاع بر سرقفلی را نداشته باشند. همچنین ممکن است وراث به عنوان مالکین مشرکت در اداره سرقفلی و یا نحوه استفاده از سرقفلی در میان خود به توافق نرسند. در چنین شرایطی وراث میتوانند به دادگاه مراجعه کرده و از دادگاه تقاضای انتقال سرقفلی را نمایند.
انتقال سرقفلی به دیگران باید با توجه به شرایط ذکر شده در قرارداد اجاره انجام گیرد. گاهی ممکن است در قرارداد اجاره سرقفلی شرط عدم انتقال حق سرقفلی به غیر ذکر شود. یعنی طبق این شرط مالک سرقفلی یا وارث وی نمیتوانند حق سرقفلی را تا زمانی که در اجاره مستأجر است به شخص دیگری منتقل نمایند.
البته نکته مهم این است که هر یک از ورثه میتوانند سهم خود از سرقفلی را به دیگر وراث منتقل کنند. حتی اگر در اجاره سرقفلی شرط عدم انتقال سرقفلی ذکر شده باشد باز هم مانع از این انتقال نمیشود. زیرا انتقال سهم سرقفلی به سایر وراث به عنوان انتقال به غیر محسوب نمیشود. این امر در تمامی دادگاهها پذیرفته شده است.
سرقفلی با حق کسب و پیشه بسیار متفاوت است. حق کسب و پیشه یک نهاد حقوقی است. قانون در زمینه حق کسب و پیشه مالک را مجبور به تمدید قرارداد اجاره مینمود. در واقع تمدید اجاره در حق کسب و پیشه یک قرارداد اجباری بود. ولی سرقفلی برخلاف حق کسب و پیشه اجباری و تحمیلی نیست. اجاره سرقفلی نوعی اجاره با شرایط خاص به حساب میآید. در سرقفلی برای مستأجر امتیازاتی نظیر تمدید اجاره در سالهای بعد و مواردی از این دست در نظر گرفته میشود.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
در صورت فوت مالک سرقفلی چه اتفاقی میافتد ؟
سرقفلی مانند سایر اموال منقول و غیرمنقول متوفی دارای ارزش مالی است، بنابراین در اثر فوت مالک سرقفلی مانند اموال دیگر به وارثان متوفی میرسد.
سهم هر یک از وراث از سرقفلی چگونه تعیین میشود ؟
سرقفلی هنگام انحصار وراثت در لیست اموال متوفی قرار میگیرد و توسط دادگاه یا شورای حل اختلاف بررسی میشود تا برای هر یک از وراث سهمی از سرقفلی در نظر گرفته میشود.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
منبع: فوت مالک سرقفلی
مرجع صادر کننده جواز کسب ماست بندی و لبنیات فروشی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه لبنیاتی علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب ماست بندی و لبنیات فروشی را گرفت میپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: جواز کسب ماست بندی و لبنیات فروشی
پروانه کسب سندی است که نشان میدهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در ماست بندی و لبنیات فروشی را دارد. برای هر شخصی که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف آهن فروشان میباشد. به موجب این جواز میتوانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.
چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران مجوز لازم برای 7 رسته زیر را با مساحت اعلام شده صادر میکند.
1 – خرده فروشی فرآورده های لبنی (با حداقل مساحت لازم 15 متر مربع) کد آیسیک 522231
2 – لبنیات فروش و ماست بندی ( با حداقل مساحت لازم 36 متر مربع) کد آیسیک 522232
3 – ماست بندی (با حداقل مساحت لازم 26 متر مربع) کد آیسیک 152002
4 – تولید کشک (با حداقل مساحت لازم 24 متر مربع) کد آیسیک 152003
5- کشک سایی و ماست بندی به صورت مکانیزه (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع) کد آیسیک 152007
6- عمده فروشی لبنیات (با حداقل مساحت لازم 36 متر مربع) کد آیسیک 512821
7- تولید فرآورده های لبنی (با حداقل مساحت لازم 26 متر مربع) کد آیسیک 152008
۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی
۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل میباشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.
۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب
۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی
۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال
۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.
۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی
۶- داشتن وسایل و تجهیزات متناسب و لازم
۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
2) عکس سه در چهار متقاضی
3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی
۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی
5) گواهی عدم سوپیشینه
6) کارت بهداشت
7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه
جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.
هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب ماست بندی و لبنیات فروشی باید مراحل زیر را طی نماید:
۱/ ارسال درخواست جواز کسب ماست بندی و لبنیات فروشی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست میتواند به صورت کتبی به اتحادیه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.
۲/ تکمیل فرمهای اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل فروش دیدن میکنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه میکنند.
۳/ هیئت مدیره جلسهای تشکیل میدهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی مینماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر میشود.
۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت میکند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر میشود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید میشود.
برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :
هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال
هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال
هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال
حق عضویت سالیانه اتحادیه 10.000.000 ریال
حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال
از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب ماست بندی و لبنیات فروشی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.
در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل